Direktlänk till inlägg 13 juni 2009

Konfaläger på gång

Av rosalucia - 13 juni 2009 10:17

Hade förväntat mej sol idag, men icke... kanske det kommer?

Lillan och jag hade planerat att hennes nya pool skulle testas idag...hm...men det blir nog lite för frostigt; det är 14 grader och blåser...så det måste bli en annan dag.

Idag ska mellantjejen iväg på konfa-läger, nästan en vecka.

De kommer hem igen på torsdag.

Också blir det då konfirmation på midsommar-söndagen.

Det blir alltid så tomt när nån av barnen är borta...för det blir liksom inte bara en person som är borta; utan hela det kompisgänget försvinner ju ur huset ett tag.

Men de kommer nog att ha jättemysigt på lägret!!!!

Den bärbara kaffefyllda datorn har lagt av nu!!!!

Men ett ljus i mörkret tändes dock när vi kom på att vi faktiskt har en "drulleförsäkring"...å den borde väl gälla i ett fall som detta...eller va?

 
 
Singo

Singo

13 juni 2009 17:33

Trist med datorn... Hoppas drullen gäller!

http://singo.bloggagratis.se

 
sanne

sanne

13 juni 2009 18:28

så det hetr konfa?? Man börjar bli gammal *skratt*
När jag konfirmerade mig (för tusen år sedan) så sa min lillasyster att jag skulle "konsumeras"
Ha det bra, kramis!

http://zephyren.wordpress.com

 
Ingen bild

Persil,ja

13 juni 2009 21:21

Jag har också så svårt för när barnen är borta. Är van att de är här med kompisar och att huset vimlar av folk. Så när de plötsligt (rätteligen) spenderar tiden hos någon annan kompis istället blir jag lite knäckt...ÄR det nåt fel att vara här kanske, känner jag, vad gör de där hela tiden? Men så tänker jag att så måste ju de andra föräldrarna känna när de är här hela tiden. Så man får bita ihop! Men helst vill jag ha ALLA här med kompisar jämt...!

 
M.

M.

13 juni 2009 23:37

Ett härligt inlägg som andas sommar (en sommar jag saknar för här är inga sommarkänslor ännu)!

Du verkar trivas? Gott :)

http://maskot.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M.

13 juni 2009 23:38

Fast du skrev om vädret så andas det sommar ändå. Kanske var det det där med läger och ett avfolkat hem...

 
jessi

jessi

14 juni 2009 09:42

de kommer ha så skoj, minns att det var så mysigt med läger när man var liten!

svar- jag håller med dig att man ska njuta av det lilla, vardagens små under!

http://www.lyckoljus.blogg.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

14 juni 2009 10:45

Här hemma vill också barnen testa sin nya pool, men det är inte riktigt väder för det än. Men man får hoppas att barnen får en bra sommar med lite bättre väder än det som har varit.
Tråkigt med datorn men andra oed den ville inte ha kaffe:)
Här har vi haft konfirmation han ville inte på läger, får se vad de andra vill men det är några år tills dess.
Hoppas hon får det roligt nu och att vädret blir bra för då blir ju allt mycket roligare.
Men jag kan förstå att det blir tomt i huset.
Det här med försäkringen har jag för mig att drulle ska täcka detta, håller tummen för dig.

Ha en skön söndag, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

15 juni 2009 09:05

Ja, det är ju till såna saker som drulleförsäkringen är till för!
Ni har väl någon självrisk, men resten ska täckas upp av försäkringsbolaget! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rosalucia - 16 november 2014 20:57


    Gjorde sanslöst GOD chokladsås idag!!! 25g smör, 2msk sötströ(eller sukrin), 1 msk kakao, 1 tsk vaniljpulver, 1 dl grädde. Låt småkoka några minuter under omrörning. Lilltrollet hade ett lass vaniljglass till, jag fick bara lite glas...

Av rosalucia - 14 november 2014 16:01

  Fredag igen, tycker dagarna bara flyger iväg. Men fredag det gillas, fastän man alltid är hemma så är det nåt extra med fredag. Även om den ser ut som de flesta andra dagar, men ja kanske lite mera mysfaktor. Med fika framför tv:n å så, lit...

Av rosalucia - 12 november 2014 16:39

Ingen har spytt någe mer, det tackar vi för!!!    Lilltrollet  är fortfarande snuvig, men hellre det än magsjuka.   Idag blev det stekt rödspätta, kokta (frysta) grönsaker med smör på, röd paprika och vit dressing till middag. Lilla åt ko...

Av rosalucia - 11 november 2014 17:49

Va tusan, idag spydde till å med hunden...   I lördagskväll mådde äldsta dottern illa(hon bor inte hemma och hade inte ätit nåt som vi åt). På söndag var hon frisk. Söndagkväll spydde nästa dotter, även hon frisk dagen efter. Och igår så fick...

Av rosalucia - 9 november 2014 15:25

  Igår gjorde vi spenatsoppa, så himla god var den. Gjorde mycket så det räckte till lunch idag också, å kanske en matlåda till dottern i morrn(om det inte går åt under kvällen...).   1 gul lök, smör att fräsa löken i, 1 kg fryst hackad spen...

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards