Direktlänk till inlägg 9 juni 2009

Kaffespill i datorn....urk å pest!!!!

Av rosalucia - 9 juni 2009 17:39

Faan faan faan,

 vi (jag och en av döttrarna; nä inte ens den minsta!) har lyckats spilla kaffe på den bärbara datorn...som jag brukar blogga på i vardagsrummet....urk och suck och pest!!!!!!!!!!!

Den funkar (ännu) såtillvida att man kan läsa och surfa runt, men inte skriva nåt.

Nu har sonen iallafall pluggat in ett annat tangentbord åt mej att skriva på tillsvidare...å det funkar ju hyfsat, förstås..men ändå...

Så klantigt!!!! MORRR....

För övrigt har det varit en okej dag; visserligen en städdag, men ändå.

Så har vi varit till stan å fixat lite bankärenden; man får ju skaffa bankkort när man fyllt 13 (sonen), så det har vi fixat. Också IDkort till honom och mellantjejen.

Ute har det SPÖregnat!!!!!!

2 skoldagar kvar..eller skoldagar å skoldagar...imorron ska de spela brännboll och på torsdag se på 9:ornas Kabaret och äta glass!!!! Så det får man väl säga låter helt okej....

Torsdageftermiddag är det så skolavslutning och detta år får vi/de återigen vara i kyrkan!!!

Väldigt trevligt, tycker jag, det blir liksom lite mera stämning där!!!

Fredag är de lediga; antagligen för att de (och lärarna!) ska kunna vara med å fira studenterna...de som har såna i familjen.


 
 
Malin

Malin

9 juni 2009 20:36

Äsch vad trist med datorn.

Ja skolavslutn blir trevligt!

http://www.malkins.blogg.se

 
Lycke

Lycke

9 juni 2009 23:17

Ajajaj Då!!! Jag bara väntar på att det ska hända hos oss...jag och barnen slåss om datorn och alltid är det något som står farligt nära!! Har inte hunnit till Piteå och dammsuga loppisar ännu, mvhahahha..., åker jag dit skriver jag till dig å ber om tips, om du töres ge några, hihi! Tack för din goa kommentar hos mig!

Kramis Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
M.

M.

9 juni 2009 23:57

Full rulle nu! Inte så konstigt att ni spillde...

http://maskot.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

10 juni 2009 06:33

jag svär en ramsa till dig med-- trist min bärbara är min helgedom..hu om det händer något med min pärla..och attans om jag själv gör något ..tycker det är värst om man själv sabbar.. det käns värre..hoppas den torkar upp ..så tangent bordet funkar igen..

ja sommarlov har vi med denna vecka sköööönt!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

10 juni 2009 08:45

Å NEJ! Det blir ju så himla dyrt om man inte får den att fungera... Blä!Men bra att du har fått en tillfällig lösning i alla fall!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

10 juni 2009 17:20

När jag pluggade till Systemutvecklare så sa alltid IT-teknikern att man inte fick äta och dricka (möjligtvis fick man ha vatten vid datorn OM man INTE drack precis vid den)vid datorn. Den regeln använder jag fortfarande.

Kramen

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
sanne

sanne

10 juni 2009 19:23

Maken har sagt i mkt bestämd ton till mig att "datorn får varken matas eller serveras drickbart" så det är bara att lyda..*fniss*
men oss emellan *viskar* när katten är borta dansar katterna på tangenterna *L*
kramisar!

http://zephyren.wordpress.com

 
Maria

Maria

11 juni 2009 09:22

Vilket elände! Hoppas att det går att fixa snart!

http://jagblommar.blogspot.com

 
jessi

jessi

11 juni 2009 09:55

trist med dator strul, vår bärbara funkar att skriva med men skärmen lagt av så har en stationär skärm nu kopplad o då blir det ju ingen bärbar dator längre.. vi ska köpa ny efter semestern.

ha det så gott1

själv hemma o tar hand om vår sjuka katt.

kram

http://www.lyckoljus.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rosalucia - 16 november 2014 20:57


    Gjorde sanslöst GOD chokladsås idag!!! 25g smör, 2msk sötströ(eller sukrin), 1 msk kakao, 1 tsk vaniljpulver, 1 dl grädde. Låt småkoka några minuter under omrörning. Lilltrollet hade ett lass vaniljglass till, jag fick bara lite glas...

Av rosalucia - 14 november 2014 16:01

  Fredag igen, tycker dagarna bara flyger iväg. Men fredag det gillas, fastän man alltid är hemma så är det nåt extra med fredag. Även om den ser ut som de flesta andra dagar, men ja kanske lite mera mysfaktor. Med fika framför tv:n å så, lit...

Av rosalucia - 12 november 2014 16:39

Ingen har spytt någe mer, det tackar vi för!!!    Lilltrollet  är fortfarande snuvig, men hellre det än magsjuka.   Idag blev det stekt rödspätta, kokta (frysta) grönsaker med smör på, röd paprika och vit dressing till middag. Lilla åt ko...

Av rosalucia - 11 november 2014 17:49

Va tusan, idag spydde till å med hunden...   I lördagskväll mådde äldsta dottern illa(hon bor inte hemma och hade inte ätit nåt som vi åt). På söndag var hon frisk. Söndagkväll spydde nästa dotter, även hon frisk dagen efter. Och igår så fick...

Av rosalucia - 9 november 2014 15:25

  Igår gjorde vi spenatsoppa, så himla god var den. Gjorde mycket så det räckte till lunch idag också, å kanske en matlåda till dottern i morrn(om det inte går åt under kvällen...).   1 gul lök, smör att fräsa löken i, 1 kg fryst hackad spen...

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards