Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Blir man "frisk" från utbrändhet...?

Av rosalucia - 12 maj 2009 21:45

Det är roligt att ha börjat på kursen; men jag blir sååå trött.

Dagarna mellan kursdagarna blir helt sega(kursen är 3 tim/2 dgr i veckan).

Å jag måste sova ännu mer för att funka...suck.

Det låter inte klokt att det skulle göra en helt slut; men så är det tyvärr. Det räcker med ett par till "saker" i almanackan för att det ska spricka helt...

Nu har jag dessbättre (vis av erfarenhet!!!) lärt mej att redan i förväg rensa ur almanackan det som inte är helt nödvändigt; men visst känns det fortfarande som att man skulle behöva förklara sig när man inte går på nåt föräldramöte osv.

Men den här veckan var det så grymt fullt med föräldramöten, vårdcentralsbesök med lillan och med stortjejen, utvecklingssamtal, fotbollsmatcher, konfirmationsmöten, skjuts till träningar osv så en del fick helt enkelt strykas...(redan innan det ägt rum!).

Fan vad less man blir.

(Nästan så att man börjar undra om hjärnans kapacitet verkligen kan återskapas efter att ha varit "utbränd"...kommer det alltid att vara såhär?)


Hittade iallafal detta fina ny-gamla kök i min googlade "bildbank", visst ser det mysigt ut?

 
 
M.

M.

12 maj 2009 22:07

Hej!

Det var ett tag sedan jag kollade in här, jag har varit lite kass att uppdatera mig i grannskapet...

Gott att komma hit igen och överösas med massa ny härlig inspiration! Gillar verkligen det :)

Efter den fullpackade och späckade veckan... Planera in tom tid. Planera in en halvdag eller gärna en heldag med just inget alls. Aktivitetsförbud. En dag då du bestämmer vad du ska göra bara minuten innan du gör det. Spontanleva. Eller bara spontansova.

http://maskot.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

13 maj 2009 07:47

Jag tror att om man en gång varit utbränd så är man typ den typen som lätt kan falla tillbaka. Så är det med mig i alla fall. jag är inne på min andra omgång nu men har valt att försöka jobba mina fyra timmar. Jag kan efter dessa timmar vara HELT slut. Även efter en planeringsdag kan jag vara helt färdig. Därimellan, när jag väntar på att få jobba eller kommer hem tidigt så kan jag få ångest istället när allt är för lugnt. Då sover jag. Hoppas du förstår mina röriga ord! Kram//Annelie

http://anneliehb.blogspot.com

 
Nini

Nini

13 maj 2009 08:34

Det undrar jag också! *suck*

http://nini.bloggagratis.se

 
Lisan

Lisan

13 maj 2009 09:20

Hej hopp, det låter tungt det där. Jag hoppas att det kommmer att gå bättre och bättre. Just den här tiden på året är ju lite hektisk. Sänk kraven på dig själv och på dig själv som mamma. Du kommer säkert att vara alldeles underbar ändå.

Kramar

http://grisstian.blogspot.com

 
Yvonne

Yvonne

13 maj 2009 09:29

Nä, jag tror faktiskt inte det. Utan man måste lägga om sitt liv för att inte halka tillbaka i samma mönster som innan!
Precis som man säger om rökare. En gång rökare, alltid rökare...
Det positiva med en utbrändhet är att man MÅSTE lära sig att leva annorlunda! Följer man bara kroppen och vågar säga NEJ, så blir man nog en lugnare och gladare människa! =)

Kramis!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

13 maj 2009 18:00

Ge inte upp och ta ett steg itaget, fungerar inte att stressa på när stressen är problemet! Har också förstört min stesströskel för många år sen..som tur är har jag klarat mig från ngn större smäll (än så länge).

KRAM o ta det lugnt!

http://www.malkins.blogg.se

 
nilla

nilla

15 maj 2009 22:48

Man ska iallafall inte tillbaka till det som var innan. Det var ju den situationen som brände ut!

http://nillalivet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rosalucia - 16 november 2014 20:57


    Gjorde sanslöst GOD chokladsås idag!!! 25g smör, 2msk sötströ(eller sukrin), 1 msk kakao, 1 tsk vaniljpulver, 1 dl grädde. Låt småkoka några minuter under omrörning. Lilltrollet hade ett lass vaniljglass till, jag fick bara lite glas...

Av rosalucia - 14 november 2014 16:01

  Fredag igen, tycker dagarna bara flyger iväg. Men fredag det gillas, fastän man alltid är hemma så är det nåt extra med fredag. Även om den ser ut som de flesta andra dagar, men ja kanske lite mera mysfaktor. Med fika framför tv:n å så, lit...

Av rosalucia - 12 november 2014 16:39

Ingen har spytt någe mer, det tackar vi för!!!    Lilltrollet  är fortfarande snuvig, men hellre det än magsjuka.   Idag blev det stekt rödspätta, kokta (frysta) grönsaker med smör på, röd paprika och vit dressing till middag. Lilla åt ko...

Av rosalucia - 11 november 2014 17:49

Va tusan, idag spydde till å med hunden...   I lördagskväll mådde äldsta dottern illa(hon bor inte hemma och hade inte ätit nåt som vi åt). På söndag var hon frisk. Söndagkväll spydde nästa dotter, även hon frisk dagen efter. Och igår så fick...

Av rosalucia - 9 november 2014 15:25

  Igår gjorde vi spenatsoppa, så himla god var den. Gjorde mycket så det räckte till lunch idag också, å kanske en matlåda till dottern i morrn(om det inte går åt under kvällen...).   1 gul lök, smör att fräsa löken i, 1 kg fryst hackad spen...

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards