Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

dags att storhandla...

Av rosalucia - 20 mars 2009 09:04

Härligt med fredag!!!!!!!!!!!!!!!!

Har redan före åtta skjutsat ett gäng grabbar till stan för handbollsturnering.

Så blev det lite tid vid datorn innan nästa skjutsning till stan.

Mellantjejen ska på avslutningssamtal(förhoppningsvis) på BUP, om sin panikångest.

Vi tror att vi ska klara det själva nu! Med den kunskap både hon och vi fått så ska det nog gå bra. Annars finns de ju kvar(BUP).

Då ska lillan och jag passa på att storhandla under tiden; tror inte hon smittar längre(?), för det ser ut att ha torkat.

Tycker det är ganska roligt, strosa i butiken och fundera på matalternativ...dessvärre slinker det ner en del onödigt i vagnen också, ofta olika asiatiska ingredienser, som ser så spännande ut, men som jag sen inte vet vad jag ska använda till...får skärpa mej.

Sen kommer den där eländiga uppackningen hemma...

å det är ju så lagom kul..hm.


 
 
susanne

susanne

20 mars 2009 10:09

haloj jag ska stor handla i dag med.. upp pakningen håller jag med dig är värst! väntar nu på att klimpen sovit klart sin förmiddags lur.. sen bär det av mot Skellefteå..

http://supermamman.bloggagratis.se

 
AnnelieH

AnnelieH

20 mars 2009 10:38

Jag håller med! Att packa upp är så tråkigt..

Hoppas det blir bra för mellantjejen och att hon fått hjälp är ju super!

Ha en trevlig dag..kram//Annelie

http://anneliehb.blogspot.com

 
Teija

Teija

20 mars 2009 11:36

Det verkar som du har fullt upp...
Bara det där att skjutsa hit och dit - ja, det gör man med ett leende:D
Trevlig härlig fredag!

http://varannandag.bloggagratis.se

 
mockapocka

mockapocka

20 mars 2009 15:10

Jamen det är ju det som är så bra med de asiatiska. En burk av något och blanda med kyckling så är det klart!

http://mockapocka.bloggagratis.se

 
formigrafisk

formigrafisk

20 mars 2009 17:09

Ønsker deg en god helg!

http://formigrafisk.blogspot.com

 
Singo

Singo

20 mars 2009 17:20

Att storhandla på en fredag tycker jag är pest! Det försöker jag alltid undvika för jag avskyr köer och trängsel!!!

http://singo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

rosalucia

20 mars 2009 18:36

Att handla på mornarna går bra vilken dag som helst; det brukar aldrig va mycket folk då...

 
Malin

Malin

20 mars 2009 19:17

Maken dyker nog snart upp m några fulla kassar mat. Vi har alldeles för litet kylskåp så jag gillar inte heller att plocka in allt..

Skönt att lillan snart är frisk. Hoppas din mellantjej blir botad fr panikångest.

Trevlig helg på Er

http://www.malkins.blogg.se

 
stort och smått

stort och smått

20 mars 2009 19:57

Jag önskar att jag kunde tycka om att handla, det hade förenklat mitt liv en hel del. Vad är det för fel på mig??? Idag känns som en jätte-grej! Wow! Varit på ica och handlat!!! (Som alla andra normala människor gör varje fredag!!)

http://agneta.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

21 mars 2009 07:08

Hoppas att det gick bra för dottern på Bup! Skönt att hon (och ni) har fått hjälp att förstå så ni kan jobba på själva!
Och som du säger, Bup finns ju kvar!
Jag önskar henne lycka till!

Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

21 mars 2009 12:34

Jag älskar att handla på fredagar! Ta det man är sugen på, lite här och lite där...
*mums*

Hoppas att det går bra med dottern!

http://thenilla.bloggagratis.se

 
Sanne

Sanne

21 mars 2009 17:22

kul spamkod "rast"
Hoppas du fick lite rast mellan alla skjutsar och matkassar 'skratt*
men visst är det rätt trevligt när man kan öppna kylen och det finns allt man behöver där!
kram och trevlig helg!

http://zephyren.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rosalucia - 16 november 2014 20:57


    Gjorde sanslöst GOD chokladsås idag!!! 25g smör, 2msk sötströ(eller sukrin), 1 msk kakao, 1 tsk vaniljpulver, 1 dl grädde. Låt småkoka några minuter under omrörning. Lilltrollet hade ett lass vaniljglass till, jag fick bara lite glas...

Av rosalucia - 14 november 2014 16:01

  Fredag igen, tycker dagarna bara flyger iväg. Men fredag det gillas, fastän man alltid är hemma så är det nåt extra med fredag. Även om den ser ut som de flesta andra dagar, men ja kanske lite mera mysfaktor. Med fika framför tv:n å så, lit...

Av rosalucia - 12 november 2014 16:39

Ingen har spytt någe mer, det tackar vi för!!!    Lilltrollet  är fortfarande snuvig, men hellre det än magsjuka.   Idag blev det stekt rödspätta, kokta (frysta) grönsaker med smör på, röd paprika och vit dressing till middag. Lilla åt ko...

Av rosalucia - 11 november 2014 17:49

Va tusan, idag spydde till å med hunden...   I lördagskväll mådde äldsta dottern illa(hon bor inte hemma och hade inte ätit nåt som vi åt). På söndag var hon frisk. Söndagkväll spydde nästa dotter, även hon frisk dagen efter. Och igår så fick...

Av rosalucia - 9 november 2014 15:25

  Igår gjorde vi spenatsoppa, så himla god var den. Gjorde mycket så det räckte till lunch idag också, å kanske en matlåda till dottern i morrn(om det inte går åt under kvällen...).   1 gul lök, smör att fräsa löken i, 1 kg fryst hackad spen...

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards