Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

kaffe utan mjölk...urk

Av rosalucia - 12 mars 2009 09:38

Överlevde första pulverdrinks-dagen utan större problem!!!

Cambridge-drinkarna är åtminstone goda, det kan man ju inte säga om alla (ja, jag har provat en del genom åren...hm).

Värst är det att behöva dricka kaffe utan mjölk...blä, det är inte gott. Så det har inte blivit så många fler än morronkoppen, sen mest te.

Det funkar bättre utan mjölk.

Nu ska jag sortera min receptsamling...(förstår inte varför det känns så intressant just nu!! Fniss...) så att man lättare hittar nåt. Tänkte mest på barnen, då de börjat visa visst intresse.

Har funderat på om man skulle införa barnmatlagning en gång i veckan (eftersom de är tre stora, så skulle de alltså laga mat en dag var tredje vecka), å det verkar de ganska positiva till faktiskt.

Men än är det på planeringsstadiet. Ska försöka få till en fungerande receptpärm först.

 
 
mizziz

mizziz

12 mars 2009 11:08

Gillar inte heller kaffe utan mjölk.. Kaffe utan kaffebröd är inte heller nån höjdare! När jag åt soppor slutatade jag helt med kaffe. Om jag inte kunde ta nå gott till så fick det vara :)

http://mizziz.bloggagratis.se

 
Kamomilla

Kamomilla

12 mars 2009 11:39

Hej!
tack för besöket och hälsningen i min blogg! Kika gärna in igen!
Ha en skön helg (för den är ju här alldeles just...)
Kamomilla

http://www.lillakamomilla.blogspot.com

 
Lisan

Lisan

12 mars 2009 13:36

Ja hualigen, det låter inte kul. Kaffe utan mjölk är ju som sommar utan sol. Men du är då duktig som är på diet, det måste jag säga. Skulle behöva själv men jag är nog inte riktigt redo:)

Vad fin tekanna och mugg du hade...

Ha de bra och kämpa på

http://www.grisstian.blogspot.com

 
Doris & Assar

Doris & Assar

12 mars 2009 14:20

Vilken mysig blogg du har! Du frågade om att sy kantband, jag tycker den här beskrivningen är jättebra: http://kokalal.blogspot.com/2008/09/sy-kantband-i-trik.html
Lite pilligt men absolut inte svårt! Lycka till! :-)

http://dorisassar.blogspot.com

 
Ann-Louise

Ann-Louise

12 mars 2009 18:38

Blir man mätt? Längtar man extra mycket efter pizza? Är man glad i själen efter pulverdrinken? Känner man livskvalitet när resten av familjen käkar potatisgratäng? Nej, förlåt, jag är bara avundsjuk för att du klarar av det (och för att jag vet att jag skulle döööö av hunger o tristess o sopig disciplin). Lycka till!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

12 mars 2009 20:27

Pulverdrinkar?
Det låter inge vidare...Kan det verkligen funka? *skeptisk*

http://thenilla.bloggagratis.se

 
Mamma Mia

Mamma Mia

12 mars 2009 20:51

Hejsan
Så du har börjat nu. Det är värst i början som sagt. Jag hade ett lite brejk då jag inte pulvrade på helfart men nu har jag kört på helfart i en vecka ungefär. Kroppen släpper inte i från sig lika lätt längre och det känns svårt att hitta fokus på annat än mat men jag gör mitt bästa. Jag kom hem från kören och skall ta mig en påse nu och sedan gå och lägga mig. Lycka till, kram från Mamma Mia

http://www.undermiastrappa.blogg.se

 
Kaspara

Kaspara

13 mars 2009 10:03

Heisan Rocalucia
Disse Mummitroll-koppenener så herlig!!! Ønsker meg de alle sammen.
Så flink og standhaftig du er med kuren du går på. Ønsker deg masse lykke til!
Med tanke på at bikini-sessongen snart står for døren, har jeg byttet ut brødskiver med knekkebrød. Synes ofte det er effektivt.
Ha en god helg og tvi, tvi! Du klarer det!
Klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Ingen bild

rosalucia

13 mars 2009 15:49

Nja, inte är det väl så kul när de andra äter, men det går ändå bra. Även att laga mat. Känner nästan ett större intresse för mat nu...hm..
Livskvalité och glad själ; det kommer jag att få i mängder på sikt...när man kan röra sig smidigt, blodtrycket kanske gått ner och jag kan köpa de kläder jag VILL ha, istället för de jag kan ha. (Vilket är en viss skillnad!)!!!
Så man får "leva" lite i framtiden....

 
isabelle

isabelle

14 mars 2009 12:04

Hejsan , ville bara säga otroligt fin blogg du har. :) Kolla gärna min blogg & kommentera (:

http://www.iisaabellee.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rosalucia - 16 november 2014 20:57


    Gjorde sanslöst GOD chokladsås idag!!! 25g smör, 2msk sötströ(eller sukrin), 1 msk kakao, 1 tsk vaniljpulver, 1 dl grädde. Låt småkoka några minuter under omrörning. Lilltrollet hade ett lass vaniljglass till, jag fick bara lite glas...

Av rosalucia - 14 november 2014 16:01

  Fredag igen, tycker dagarna bara flyger iväg. Men fredag det gillas, fastän man alltid är hemma så är det nåt extra med fredag. Även om den ser ut som de flesta andra dagar, men ja kanske lite mera mysfaktor. Med fika framför tv:n å så, lit...

Av rosalucia - 12 november 2014 16:39

Ingen har spytt någe mer, det tackar vi för!!!    Lilltrollet  är fortfarande snuvig, men hellre det än magsjuka.   Idag blev det stekt rödspätta, kokta (frysta) grönsaker med smör på, röd paprika och vit dressing till middag. Lilla åt ko...

Av rosalucia - 11 november 2014 17:49

Va tusan, idag spydde till å med hunden...   I lördagskväll mådde äldsta dottern illa(hon bor inte hemma och hade inte ätit nåt som vi åt). På söndag var hon frisk. Söndagkväll spydde nästa dotter, även hon frisk dagen efter. Och igår så fick...

Av rosalucia - 9 november 2014 15:25

  Igår gjorde vi spenatsoppa, så himla god var den. Gjorde mycket så det räckte till lunch idag också, å kanske en matlåda till dottern i morrn(om det inte går åt under kvällen...).   1 gul lök, smör att fräsa löken i, 1 kg fryst hackad spen...

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards