Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

svampbob fyrkant och smörgåstårta

Av rosalucia - 25 januari 2009 08:58

Sitter vid datorn å dricker morronkaffe....

...å hela tiden hör jag "Svampbob fyrkant" på tv:n i bakgrunden!!

Hur många program om honom finns det egentligen? fjortontusen?

Nåväl, lillan älskar detta underliga program iallafall.

Hon sitter nersjunken i största fåtöljen och mumsar banan och bara njuter...


sbob11363130482c41fa9qx0.jpg       32666-20080426160453.jpg


Själv funderar jag  över min nyligen upptäckta kaliumbrist..om det är det som orsakat min enorma trötthet?

Har fått order av läkaren att äta banan varje dag, ibland två, för att öka på kaliumet. En banan motsvarar nämligen en kaliumtablett!!

Undrar om det hjälper...jag har ju ätit banan förut också, i stort sett varje dag.

Ja vi får se, nya prover ska tas om 5 veckor.


Det andra jag funderar på så här på morronkvisten är smörgåstårta...

Ja, ni läste rätt...har nämligen lovat stora tjejerna att de ska bli smörgåstårta till middag!!!! (varför gjorde jag det?).

Och jag har aldrig gjort en sån nångång........å andra sidan, hur svårt kan det va?

Har köpt hem de ingredienser som jag tror (?) att man behöver, å bröd.

Det som jag nu mest undrar över är vad det där "kladdiga" är,

som brukar vara runt omkring "tårtan"för att få fast dekorationerna, som gurkskivor å sånt????

Måste nog ringa mamma....

ja, så får det bli.

3580884498.jpg     banan.gif        PHOTO6.JPG

 
 
Truddelutt

Truddelutt

25 januari 2009 10:56

Och vilken tid serveras smörgåstårtan? Tänkte så att jag inte missar den. ;)

Kanske oxå måste börja käka bananer. Tycker jag är trött för jämnan. Men tycker ju bara om bananer när de är precis-som-de-ska-vara och så är de ju bara precis den dagen. Ilandsproblem eller?

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Lisan

Lisan

25 januari 2009 11:22

Haha, känner igen mig!
Mina barn älskar också Svampbob och jag har tillåme själv börjat smågilla det...
Smörgåstårta har jag då heller aldrig gjort och jag skulle också ha slängt mig på telefonen till mamsen, hihi. Men du får rapportera hur det gick och vad kladdet består av.

Ha en bra söndag!

http://www.grisstian.blogspot.com

 
Nini

Nini

25 januari 2009 12:14

Jag blandar creme fraiche med majonäs till det "kladdiga" som håller salladen på plats :-)

Åhhh vad jag blev sugen nu!

http://nini.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

25 januari 2009 13:58

Åååå, hemmagjord smörgåstårta som är så gott!
Varför kom inte jag att tänka på det?
Här blir det köttfärssås idag.
(Fast det är också gott!)

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

25 januari 2009 14:56

Jag fattar INGENTING av den där svampbob!!! Jag kollade en gång på tvn, när vi fortfarande hade kanaler. Så berättade jag det för dottern och hon svarade:
- VA? Det som är så kul! Jag och brorsan kollade alltid på det när vi var yngre och var hos pappa! =)

Fniss. Tur att mammor finns som kan hjälpa till i nödsituationer. Som smörgåstårtstillverkning! =D

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

25 januari 2009 17:00

Smörgåstårta! Jösses så gott! :-)

http://www.undersolen.se

 
AnnelieH

AnnelieH

25 januari 2009 19:45

Vi är stora Svampbob fan här hemma..inte ett avsnitt missas, nästan.. det är något magiskt över denna lilla filur...*skratt* Smörgåstårta...*drömmer* kram och ha en trevlig kväll!

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Sussie

Sussie

25 januari 2009 19:55

Åh...smörgåstårta :) Så gott!
Blev den bra?

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

25 januari 2009 20:13

Jag kan ibland få världens sug efter banan och ett glas mjölk. Kankske kroppen behöver kalcium då??
Jag brukar ha en blandning av majonäs och cremefraiche som klet utanpå smörgåstårtan.

http://jagblommar.blosgpot.com

 
Ingen bild

rosalucia

25 januari 2009 20:22

SMÖRGÅSTÅRTA: japp det funkade bra med cremefraiche och majonäs-blandning som "kladd" på tårtan. Den blev jättegod!!!

 
Tant T

Tant T

26 januari 2009 09:08

Ha ha ha, ljudet av Svampbob (när man inte tittar) är galet irriterande efter ett tag - men underbart när man tittar :D
Mmmm...smörgåstårta, skulle gärna smaka en bit ;) Löööv it!! Lycka till med baket!

http://www.tanttrapporterar.blogspot.com

 
sanna

sanna

27 januari 2009 17:19

Vad god den såg ut :)

http://sannis1987.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rosalucia - 16 november 2014 20:57


    Gjorde sanslöst GOD chokladsås idag!!! 25g smör, 2msk sötströ(eller sukrin), 1 msk kakao, 1 tsk vaniljpulver, 1 dl grädde. Låt småkoka några minuter under omrörning. Lilltrollet hade ett lass vaniljglass till, jag fick bara lite glas...

Av rosalucia - 14 november 2014 16:01

  Fredag igen, tycker dagarna bara flyger iväg. Men fredag det gillas, fastän man alltid är hemma så är det nåt extra med fredag. Även om den ser ut som de flesta andra dagar, men ja kanske lite mera mysfaktor. Med fika framför tv:n å så, lit...

Av rosalucia - 12 november 2014 16:39

Ingen har spytt någe mer, det tackar vi för!!!    Lilltrollet  är fortfarande snuvig, men hellre det än magsjuka.   Idag blev det stekt rödspätta, kokta (frysta) grönsaker med smör på, röd paprika och vit dressing till middag. Lilla åt ko...

Av rosalucia - 11 november 2014 17:49

Va tusan, idag spydde till å med hunden...   I lördagskväll mådde äldsta dottern illa(hon bor inte hemma och hade inte ätit nåt som vi åt). På söndag var hon frisk. Söndagkväll spydde nästa dotter, även hon frisk dagen efter. Och igår så fick...

Av rosalucia - 9 november 2014 15:25

  Igår gjorde vi spenatsoppa, så himla god var den. Gjorde mycket så det räckte till lunch idag också, å kanske en matlåda till dottern i morrn(om det inte går åt under kvällen...).   1 gul lök, smör att fräsa löken i, 1 kg fryst hackad spen...

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards