Alla inlägg den 31 oktober 2014

Av rosalucia - 31 oktober 2014 15:11

Idag har jag inte gjort nånting alls, å nu ska jag snart gå å vila nån timme innan jag börjar med middagen (så är det med ME, man behöver sova eller vila fast man ingenting gjort, kroppen eller om det är hjärnan, är slut ändå... en sån jävla sjukdom)

Lyssnar för det mesta på ljudböcker (tills jag  somnar, vilket jag oftast gör), just nu är det Jan Guillou och "Brobyggarna". Annars är det nästan alltid deckare.

Jag använder Storytel, tycker det funkar jättebra.


Till middag ska det bli nån hemkomponerad asiatisk kycklinggryta, med mycket wokgrönsaker och kokosgrädde/kokosmjölk.

Med ris till gästerna, och kanske broccoli till mej.

Till maten kommer äldsta dottern, med pojkvän. Nu är å sidan andra mellandottern istället på annat håll, det är svårt att samla ihop gänget.

Men sonen är fortfarande hemma, han åker på söndag. Och Lilla är förstås med, nästan alltid (fast imorron ska hon på halloween fest med middag...de ni!). Och Mannen.


Sen blir det tända ljus i höstmörkret och att slå igång nån av våra påbörjade serier...men vid den tiden har nog våra ungdomar dragit iväg nånannanstans, förmodligen hem till äldsta dottern för egen filmkväll.


Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards