Alla inlägg den 30 oktober 2014

Av rosalucia - 30 oktober 2014 18:48

Idag har Lilla varit på spökvandring på Försvarsmuseet tillsammans med en kompis och henens familj, det hade visst varit spännande. Så spännande att alla vandringar inte blev av...


När jag skjutsat Bella till jobbet i förmiddags så passade jag på att handla köttfärs till extrapris på Ica. Gjorde köttfärsbiffar som jag stekte i ugnen. Blandade i lite allt möjligt som jag hittade i kylen, så förutom ägg och kryddor blev det också cottage cheese, grön pesto, creme fraiche mexican chili och sambal oelek. De blev riktigt goda, men lite torra. Sås med champinjoner och lök löste det problemet.

Och när ugnen ändå var varm (!), så blev det en smulpaj med gröna sura äpplen också. Efterfrågan på godsaker har ökat med ungefär 100% sen sonen kom hem på lov...

Igår var det mandelkaka med mörk choklad(från Ica) som avnjöts, tillsammans med vispgrädde.


Nu är vi just hemkomna från ridskolan, Lilla o jag. Det är värsta motionspasset (för mej), springa som "ledare" bredvid hästen när de ska träna trav...oh my god. Men Lilla var nöjd, hon fick ha älsklingshästen Banjo idag, "pippihästen".

  

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Skapa flashcards