Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av rosalucia - 22 oktober 2014 18:24

I förrgår hade Lilla sett ut en vampyrklänning i ett reklamblad som kommit. Och jag skulle åka och köpa den. Enkelt, trodde jag. I år blir halloween enkelt. Men inte det. Leksaksbutiken hade stängt, för att om två veckor öppna på nytt i gallerian (smart att skicka ut reklam. Not.) 

Igår fick Mannen i uppdrag att hitta denna röda speciella halloween-vampyr-klänning i Luleå. Det gick inte heller så bra. Morr. I eftermiddags åkte så Lilla och jag en sväng till stan igen för ett försök att hitta nåt annat som kunde passa...vilket vi inte gjorde. Utbudet(till rimligt pris) i storlek över 8år är minst sagt begränsad.

Lösningen blev att köpa en peruk med långt grått hår och svart princesskrona, också helt enkelt ta häxklänningen från utklädningslådan hemma (som jag sytt till storasyster nån gång i forntiden). Puh!!!

Halloween festen på skolan imorgon är räddad!!!! :)

      

Middagen idag blev köttfärs med champinjoner stekt i mycket smör, vitkålsstuvning (gjord på grädde+kokosgrädde), rödkålssallad och tomat. (Nä Lilla åt inte vitkålsstuvning, hon åt potatis och smör till köttfärsen, å inga champinjoner...) 

Tror knappt mitt blodsocker har rört sej...


 

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards