Alla inlägg den 16 oktober 2014

Av rosalucia - 16 oktober 2014 19:20

Idag var det dags för diabetessköterskan igen.

Har inte varit där sen före sommaren, å med tanke på hur dåligt jag skött kosten under sommaren(ätit som "vanligt"), så var jag beredd på skäll för dåliga prover.

Självklart visste jag att proverna blivit sämre, de är ganska självklart eftersom jag halkade ner i kolhydratträsket igen under sommaren. Äter man kolhydrater/socker så stiger blodsockret, det behöver man ju inte vara särskilt klipsk för att räkna ut.

Men hon var snäll!!! Eftersom jag tagit tag i kosten igen...

Så fick jag låna en blodtrycksmätare för att hålla koll på blodtrycket dagligen i 2 veckor, innan jag ska tillbaka. Smidigt. Men det är ganska lugnt, vet ju att det går ner på nån månad bara jag äter rätt, Lchf.


Nu har vi varit på ridningen igen, pust! Det borde faktiskt informeras om att föräldrarna bör ha god kondition, innan ungarna får börja ridskolan. Att träna trav är ingen lek, skritt går väl an(nästan), men trav...hjälp. Försök hålla jämna steg med en travande häst får du se...(å helst inte hamna längre bak än deras framben, då kan de bli rädda).


Hade lätt kunnat krypa isäng nu, men B ska hämtas från jobbet klockan 9, så det gäller att hålla sig vaken ett tag till.


Föresten så gjorde vi, eller Lilla damen rättare sagt, egen musli igår. Blev så less på att det inte finns att köpa varken flingor eller musli utan en massa socker tillsatt.

Så här blev innehållet på första omgången: havregryn, havrekärnor, russin, kokoschips, kokos, pumpakärnor, mandel, vaniljpulver, nyponpulver och dinkelpuffar.

Riktigt gott tyckte hon, döljer till å med smaken av den otäcka naturella yoghurten!!!

Jo jag försöker sakta men säkert avgifta henne också från sockret...lite i taget.

   

   


 

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards