Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

Stressigt vara bonde!!!

Av rosalucia - 7 augusti 2009 09:31

Jag har blivit bonde...i Farmville. Ett spel på Facebook.

Man har kossor som ska mjölkas, åkrar som ska plöjas och sås, frukt som ska plockas osv.

Men framförallt så har man olika grönsaker, bär å grödor som ska skördas i tid för att inte bli förstörda!!!

För en förstörd skörd ger inga pengar...

Vaknar mitt i natten å kommer ihåg att jordgubbarna borde skördas på stört för att inte bli förstörda!!! Då är det bara oron att väcka alla sovande omkring mej som hindrar från att kliva upp å slå igång datorn...

Tur att man inte är bonde; skulle inte få sova en blund!!!!!


 
 
Carola

Carola

7 augusti 2009 09:50

Jag "häckar" också på FB, men har inte vägat testa detta.....är rädd för att jag kommer att "fastna" där.....

http://familjenmahlberg.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

7 augusti 2009 12:43

Oh shit pommes frites, det där skall jag absolut inte testa!!! :)

http://www.malkins.blogg.sw

 
Singo

Singo

7 augusti 2009 21:23

Herregud!!! E det sant! Ja det finns verkligen grejer för alla på nätet... Säkert finns det ett spel där man måste handla så mycket man kan och äga alla kort i hela världen och gå på alla kändisfester och bioprämierer och att äta gratismiddagar med Carolina Gynning ger ännu mer poäng!!! Hej och hå!!

http://singo.bloggagratis.se

 
jessi

jessi

7 augusti 2009 21:23

hihii låter roligt! ja bonde livet är nog speciellt och härligt men inget för mig!

kram

http://www.lyckoljus.blogg.se

 
M.

M.

7 augusti 2009 21:28

Kan man vara bonde på FB på natten oxå? Det är ändå vara fullmånetider nu, inte sova...

http://maskot.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

7 augusti 2009 22:13

Nej man är glad att man inte är en bonde jag beundrar deras arbete som de gör. Och vilken lycka att det finns människor som vill jobba så.
Ha en helt underbar skön fredag, lördag

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

rosalucia

7 augusti 2009 22:27

Farmville; ni som har Facebook; prova!
Kan rekommendera det; det är faktiskt roligt!!! Men viss risk för beroende finns ju förstås...

 
Yvonne

Yvonne

8 augusti 2009 06:55

Hihi! Det är väääldigt lätt att fastna i såna där spel! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Morgana

Morgana

8 augusti 2009 08:32

hahaha det där spelet vågar jag mig INTE på.
Jag har tillräcklig ångest för mina oskördade vinbärsbuskar som det är ;-)

http://queenofnight.bloggagratis.se

 
Ingegerd

Ingegerd

8 augusti 2009 09:52

Hi, hi, jag har oxå fastnat där! Helt sjukt! Där sitter man som en idiotisk tonåring, hinner knappt komma upp på morgonen innan man börjar spela Farmville o väntar på att få komma upp en nivå:-) Min man bara skakar på huvudet åt mig....

http://hovsing.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rosalucia - 16 november 2014 20:57


    Gjorde sanslöst GOD chokladsås idag!!! 25g smör, 2msk sötströ(eller sukrin), 1 msk kakao, 1 tsk vaniljpulver, 1 dl grädde. Låt småkoka några minuter under omrörning. Lilltrollet hade ett lass vaniljglass till, jag fick bara lite glas...

Av rosalucia - 14 november 2014 16:01

  Fredag igen, tycker dagarna bara flyger iväg. Men fredag det gillas, fastän man alltid är hemma så är det nåt extra med fredag. Även om den ser ut som de flesta andra dagar, men ja kanske lite mera mysfaktor. Med fika framför tv:n å så, lit...

Av rosalucia - 12 november 2014 16:39

Ingen har spytt någe mer, det tackar vi för!!!    Lilltrollet  är fortfarande snuvig, men hellre det än magsjuka.   Idag blev det stekt rödspätta, kokta (frysta) grönsaker med smör på, röd paprika och vit dressing till middag. Lilla åt ko...

Av rosalucia - 11 november 2014 17:49

Va tusan, idag spydde till å med hunden...   I lördagskväll mådde äldsta dottern illa(hon bor inte hemma och hade inte ätit nåt som vi åt). På söndag var hon frisk. Söndagkväll spydde nästa dotter, även hon frisk dagen efter. Och igår så fick...

Av rosalucia - 9 november 2014 15:25

  Igår gjorde vi spenatsoppa, så himla god var den. Gjorde mycket så det räckte till lunch idag också, å kanske en matlåda till dottern i morrn(om det inte går åt under kvällen...).   1 gul lök, smör att fräsa löken i, 1 kg fryst hackad spen...

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards