Alla inlägg den 23 februari 2009

Av rosalucia - 23 februari 2009 13:03

Nu har jag provat ett bröd till, som var superenkelt. Skulle varken arbetas eller jäsas i förväg! Bara röras ihop och ställas in i kall ugn...låter för bra för att vara sant; vilket det också var...hmmm...jävlar.

Hade brödet dubbelt så länge i ugnen å ändå är det helt degigt inuti...

Kanske det blir bättre när det kallnat helt, vi får se.

Det var Nigellas recept å med tanke på det så borde det ju ha funkat...så jag undrar om jag gjorde nåt fel; eller om receptet kan ha varit fel avskrivet (hittade det på en blogg)??

Hm...fast jag har inte lust att pröva samma igen.

Kanske det ändå är gott..vi ska höra vad tjejerna säger när de kommer hem.

Nästa gång blir det mammas recept; det vet jag funkar!!!!

Ska brygga lite kaffe i allafall....



Uppdatering kl 16.25: Det var inte felskrivet i receptet; jag hade missat en ynka liten rad där det stod att ugnstemperaturen skulle höjas efter 45 min...

Idiot. Ja okej, då kanske jag provar en gång till då..men inte idag.

(Skriver in receptet sen, om jag får det att fungera!!)

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards