Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Brödbakardag

Av rosalucia - 22 februari 2009 11:27

Jaha ja, för Mikael Rickfors gick det ju inget vidare...å ärligt talat så var ju inte låten särskilt bra, så det var väl rättvist.

För Emd gick det ju däremot vägen; vilket våra tjejer var mycket nöjda med!!! Söta är de ju också.

Och Petra Mede var precis lika gräslig som vanligt....dåliga elaka skämt på andras bekostnad, hur kul är det? Nå, nu är det väl bara en gång kvar, sen slipper vi förhoppningsvis henne. För hon ska väl inte  leda Andra chansen å Stora festivalen också...snälla inte!!!

Här snöar det, såna där stora flingor som virvlar runt..ganska fint faktiskt.

Och jag har en matbrödsdeg på jäsning!! Jajamen, tro det eller ej, men nu ska det äntligen bli hembakt bröd i huset. Hade en tanke om att vi skulle börja baka vårt bröd själv, men vi får väl se hur det här lyckas först...

 Det gäller ju också att hitta bra och enkla recept, för då kan ju även stora  tjejerna slänga ihop en deg emellanåt... det skulle de nog inte ha nåt emot. En förutsättning är ju då att man har  klockrena recept; som inte kan misslyckas, annars är det lätt att tappa sugen.

Så har ni såna får ni gärna dela med er!!!



 
 
Lindas skattekammer

Lindas skattekammer

22 februari 2009 12:13

Hei!
Tusen takk for koselig hilsen hos meg!
Så fint at du fant veien inn til meg!
Du har selv en veldig koselig blogg!
Her er det fargerikt og masse innspirasjon!
De overdelene oldemorsruter var herlige ;O)
Jeg linker deg til blogglisten min ;O)
Håper det er greit.

Ha en deilig søndag...
og en fin kommende uke!

Klem fra Linda

http://lindasskattekammer.blogspot.com

 
stort och smått

stort och smått

22 februari 2009 12:51

Jag är också sugen på att baka bröd, men jag vågar inte använda min högerarm för mycket... Får avvakta lite, nöja mig med köpebröd och vänta tills armen mår bra igen.

http://agneta.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

22 februari 2009 15:54

Jo men det ska hon väl? Leda resten oxå. Eller har jag missat något? Hoppas iofs att hon INTE ska fortsätta. Och gud förbjude att hon får leda festivalen nästa år oxå! Hon är inte rolig (även om jag skrattade åt att Bard fått ledigt ifrån ridskolan) utan bara pinsam!
Hoppas brödbaket går bra!
Läste just ett recept på ett bröd på denna blogg: http://nyaaventyr.blogspot.com/2009/02/onsdagsrecept-latmanslimpa.html
Verkar lätt och gott.
Kramen

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

22 februari 2009 21:09

Hi hihihi...jag slipper Petra Mede...
....jag tittar inte. *ler*

http://beatricer.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

22 februari 2009 21:12

baka bröd ja...jag vill med, men har inga bra enkla recept på gott bröd. Inte mer än det där ljusa på endast vetemjöl...usch och fy. Kan ju vara gott ibland. Men nä...grovt bröd ska det vara...gärna den där Sverigelimpan...eller dyl Har du något enkelt recept på gott mörkt/grivt bröd som du skulle vilja dela med dig av, så tar jag gärna emot det.
Kram...(mysig sida, förrästen, om jag inte redan sagt det).

http://beatricer.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rosalucia - 16 november 2014 20:57


    Gjorde sanslöst GOD chokladsås idag!!! 25g smör, 2msk sötströ(eller sukrin), 1 msk kakao, 1 tsk vaniljpulver, 1 dl grädde. Låt småkoka några minuter under omrörning. Lilltrollet hade ett lass vaniljglass till, jag fick bara lite glas...

Av rosalucia - 14 november 2014 16:01

  Fredag igen, tycker dagarna bara flyger iväg. Men fredag det gillas, fastän man alltid är hemma så är det nåt extra med fredag. Även om den ser ut som de flesta andra dagar, men ja kanske lite mera mysfaktor. Med fika framför tv:n å så, lit...

Av rosalucia - 12 november 2014 16:39

Ingen har spytt någe mer, det tackar vi för!!!    Lilltrollet  är fortfarande snuvig, men hellre det än magsjuka.   Idag blev det stekt rödspätta, kokta (frysta) grönsaker med smör på, röd paprika och vit dressing till middag. Lilla åt ko...

Av rosalucia - 11 november 2014 17:49

Va tusan, idag spydde till å med hunden...   I lördagskväll mådde äldsta dottern illa(hon bor inte hemma och hade inte ätit nåt som vi åt). På söndag var hon frisk. Söndagkväll spydde nästa dotter, även hon frisk dagen efter. Och igår så fick...

Av rosalucia - 9 november 2014 15:25

  Igår gjorde vi spenatsoppa, så himla god var den. Gjorde mycket så det räckte till lunch idag också, å kanske en matlåda till dottern i morrn(om det inte går åt under kvällen...).   1 gul lök, smör att fräsa löken i, 1 kg fryst hackad spen...

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Skapa flashcards