Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Fredagkväll IGEN!

Av rosalucia - 20 februari 2009 16:41

Idag har jag varit å storhandlat..det är alltid en pärs innan man fått hem allt. Handla ä ju rätt kul; strosa runt...Men sen, packa i kassan medan kön växer!! Man blir alldeles svettig.

Och sen ska det hem å packas in också. Pust å stön!!!

Nu är det i allafall gjort, förhoppningsvis dröjer det ett tag till nästa gång (en vecka högst).

Slipper iallafall laga mat idag. Mellantjejen(15) ska provlaga tacopaj, för det ska hon göra på hemkunskapen nästa vecka. Perfekt!!!

Lilltjejen är i köket å hjälper till...hm.. och största tjejen har redan dragit iväg till pojkvännen! Sonen är på innebandyträning ( å maken är tränare).

Så för mej blev det lite "egentid", vid datorn.

Den här veckan har gått fort; tycker nyss det var fredag....skönt!

Imorron blir det stor klädshopping i vår större grannstad med mellantjejen; hennes födelsedagspengar bränner i fickan!!! Dessutom har hon fått extra pengar av mormor&morfar....vilken lycka!!!

Det är värre för mej, men jag kan ju dricka kaffe på Coop kanske...

Nä, skojar bara, det är inte synd om mej, jag har ju själv valt att spara till en Resa. (Fast det känns ju inte alltid kul; inte hela tiden...)


Nu ska jag tända lite ljus, så att den rätta fredagsstämningen infinner sig....




 
 
Mita

Mita

20 februari 2009 17:38

Trevlig fredagskväll!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

20 februari 2009 18:01

Va gott med paj! Här blir det stekt kyckling och pommes till. Tror jag. Kan bli ris oxå.
Trevlig fredagskväll!
Kramen

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Kaspara

Kaspara

20 februari 2009 21:19

Hei Rosa Lucia
Så gøy at du likte filten jeg holder på å hekle! Synes selv det ble bra med alt det hvite.
Tacopai hørtes fristende og ser fristende ut. Typisk fredagsmat hos oss er nettopp taco og min hjemmelagede pizza. Ungene får ofte bestemme fredagsmenyen, og det er deres favoritter, men det smaker oss voksne godt også. Nå har vi akkurat spist hjemmelaget pizza og sett på "Norske talenter " på tv.
Ungene er nå i seng, litt blogging og mer avslapning på sofaen nede venter. Ha en glad handlerunde i morgen og en god helg forøvrig! Klem fra kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

20 februari 2009 22:53

Å, vad jag känner igen mig i din familjesituation! Det var en härlig tid när alla tre kidsen fanns här hemma!
Men, men, allt har sin tid och det är härligt med vuxna barn också!
Framför allt är det härligt att ha lyxigt mycket egentid...
Jag önskar dig en skön helg!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

20 februari 2009 22:56

Perfekt med kökshjälp! : )

http://agneta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

21 februari 2009 09:09

Tänk vad veckorna svischar fram!!!!! Och barnen bara fyller år hela tiden-blir äldre framför ens ögon. Tur man själv stannat i ålder! ;D (Va? har jag inte????)

Bakgrundsmönster kan du göra genom att välja en egen inladdad bild. Prova bara ta ett foto och lägg in så fattar du. Sen gäller det att hitta en bild som är klippt så att det blir ett flytande mönster och inte en massa skarvar. Man får prova sig fram- mitt prickmönster är en tapet från tapetorama som jag kopierat av. Good luck. Vi kanske syns i lule idag-jag ska också på stan med dotter och kompis-men eftersom jag inte vet hur du ser ut så får du knacka mig på axeln!

 
jessi

jessi

21 februari 2009 09:19

Vad kul med resa sen, blir nyfiken på vart du ska resa! Matbilden såg så smarrig ut så nu måste jag gå till köket o fixa lite god frukost!

kram

http://www.lyckoljus.blogg.se

 
nilla

nilla

21 februari 2009 09:38

Låter mysigt. Ha en skön helg!

http://thenilla.bloggagratis.se

 
La Familia

La Familia

21 februari 2009 09:40

Perfekt när barnen vill hjälpa till och laga mat.

http://www.metrobloggen.se/lag

 
Ingen bild

rosalucia

21 februari 2009 09:58

Jessi: Ja, Resan går inte till nån mer exotisk plats än Mallorca; men är man 6 personer i familjen så kostar det flis...

 
cilla

cilla

21 februari 2009 12:25

Visst är det skönt med fredag kväll speciellt om man också får egen tid.
Jag längtar till sommaren jag, den för mig näst bästa årstiden, våren är snart här och den längtar jag verklgien till, när man får höra bäckarna tina och ser snön smälta bort...
Ha nu en trevlig helg

http://cillnius.blogg.se/cillirill

 
Yvonne

Yvonne

21 februari 2009 16:52

Trevligt när tonåringarna lagar mat! Det gör M ofta! Mycket godare när man bara kan sätta sig till bords! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rosalucia - 16 november 2014 20:57


    Gjorde sanslöst GOD chokladsås idag!!! 25g smör, 2msk sötströ(eller sukrin), 1 msk kakao, 1 tsk vaniljpulver, 1 dl grädde. Låt småkoka några minuter under omrörning. Lilltrollet hade ett lass vaniljglass till, jag fick bara lite glas...

Av rosalucia - 14 november 2014 16:01

  Fredag igen, tycker dagarna bara flyger iväg. Men fredag det gillas, fastän man alltid är hemma så är det nåt extra med fredag. Även om den ser ut som de flesta andra dagar, men ja kanske lite mera mysfaktor. Med fika framför tv:n å så, lit...

Av rosalucia - 12 november 2014 16:39

Ingen har spytt någe mer, det tackar vi för!!!    Lilltrollet  är fortfarande snuvig, men hellre det än magsjuka.   Idag blev det stekt rödspätta, kokta (frysta) grönsaker med smör på, röd paprika och vit dressing till middag. Lilla åt ko...

Av rosalucia - 11 november 2014 17:49

Va tusan, idag spydde till å med hunden...   I lördagskväll mådde äldsta dottern illa(hon bor inte hemma och hade inte ätit nåt som vi åt). På söndag var hon frisk. Söndagkväll spydde nästa dotter, även hon frisk dagen efter. Och igår så fick...

Av rosalucia - 9 november 2014 15:25

  Igår gjorde vi spenatsoppa, så himla god var den. Gjorde mycket så det räckte till lunch idag också, å kanske en matlåda till dottern i morrn(om det inte går åt under kvällen...).   1 gul lök, smör att fräsa löken i, 1 kg fryst hackad spen...

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards