Alla inlägg den 19 februari 2009

Av rosalucia - 19 februari 2009 15:58

Hemma igen, efter provtagningen på VC.

Vilken pers, lillan vrålade så svetten rann. Jag höll henne i famnen å ändå fick en sköterska hjälpa till att hålla armarna för att den andra sköterskan skulle kunna ta provet (egentligen skulle det tas i armvecket,  men de tog i fingret för att underlätta lite).

Man känner sig som en förrädare!!!! Usch....

Nåväl, de var jättegulliga å hon fick flera presenter, så direkt de stuckit så var det ganska okej.

Men ändå var hon helt slut; man blir trött av att vara rädd. Så hon vandrade som en zoombie i affären när vi skulle handla sen, tur vi bara skulle ha lite mjölk å frukt.

Nu softar hon framför tv:n med en smoothie som största storasyster gjort...mums, i väntan på middag. Det lär bli en tidig kväll, för vi "missade" ju dagens tupplur också...Vilket ståhej!

(hoppas det är slut med proverna nu, tror inte jag får dit henne igen på ett tag...).

Nu ska jag gå å laga middag till  mitt gäng.

Ugnspannkaka, tror jag det blir.



Av rosalucia - 19 februari 2009 12:33

 Så här kan man också använda mormorsrutor (om man nu nångång skulle fatta hur man gör...? Mamma, orkar du förklara en gång till..??)

Läckert, eller hur?


Av rosalucia - 19 februari 2009 09:18

Kallt. Fortfarande.

Har lillan hemma idag eftersom vi ska på Vårdcentralen sen. Vi har morronurin i kylskåpet som ska lämnas in till labbet efter lunch, då vi också ska ta nya blodprover. Det är ju inte så populärt att bli stucken; men måste man så...å sköterkorna är så gulliga där! Så det går nog bra.

Stortjejernas lag vann sin match igår!!! Inför rekordpublik(tror jag) i "byns"

sporthall. Det var verkligen derby.

Mycket känslor i gungning!!!! Både hos spelare å publik....KUL!!!!

NU ska jag gå å brygga mera kaffe....å se om jag hittar nåt garn som jag gillar i gömmorna!!!


Vad har förresten hänt med Nickelodeon?? Å hur kommer det sig att både Svampbob och Dora numera pratar finska?????

Lillan gillar inte det....hm....


Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Skapa flashcards