Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Nya favoriter: Mateus och Rice

Av rosalucia - 17 februari 2009 12:22

Börjar man titta på kök så kommer man ju snart in även på dukningar

och porslin.

Å gillar man färg, ja då har man snart googlat sig till Mateus porslinet.

Det är helt fantastiskt vackert!!!!

Å, jo, dyrt också. Därför har jag inget... inte ens det ynkaste lilla fat.

Sen är det visst inte så lyckat att diska det i maskin heller har jag

förstått (inte så många ggr i allafall), så det är väl inget vidare vardagsporslin i en barnfamilj.

Men till fest kanske?

I allafall nånting...ett stort fat kanske? Känner speciellt för de RÖDA tallrikarna och faten, de är liksom lite extra....har lite mera glans.


     


      


   


                              


Lite billigare är ju förstås Rice porslinet, å det är snyggt det också!!!!

Och färgglatt!!!! Många färger.      

        

Tallrikarna och kopparna med mönster är från den nya Rice serien. Men jag gillar nog de gamla enfärgade mera. Lunchboxen är både snygg & praktisk!!

      


Också finns ju det i melamin också, perfekt i trädgården i sommar.....

            




 
 
Ingen bild

Persil,ja

17 februari 2009 13:21

Det är underligt med google! Du hittar bilder jag aldrig sett trots att jag googlat på samma sak!!!!!! Mateus porslinet är verkligen ljvuligt. Jag har fem saker ur deras serie. En blå liten skål, en grön likadan, en turkos liten veckad skål och en större veckad skål samt en blå salladsskål. ALLA har jag diskat i maskin trots att säljaren sa att man inte skulle. De funkar hur bra som helst. Har haft några av skålarna i sex sju år och de är fortfarande lika färgstarka. Däremot är två av dem kantstötta och DET finns det ju inget skydd mot...

 
Carina

Carina

17 februari 2009 18:14

Tack för dina supergulliga kommentar i min blogg häromdagen, sånt värmer!
Har haft datorpaus flera dagar vilket är orsaken att jag inte "hälsat" på dig tidigare! Ser att jag hamnat hos en som liksom jag gillar heminredning, skoj!
Tallrikarna är verkligen en läckerbit, vill ha grejer, kanske något att önska dig!
Trivsamty är det här inne, skriver om sånt jag gillar :-)

http://skalet2001.blogg.se

 
Malin

Malin

17 februari 2009 18:20

De är jättefina! Gav ett presentkort till en väninna som fyllde jämnt, hon skulle köpa tallrikar ur denna serie.

http://www.malkins.blogg.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

17 februari 2009 21:26

Jag har just upptäckt Mateus och är helt såld! Råkade fylla jämnt för lite sedan och fick frågan från mor, svärmor, vänner m fl om jag önskade mig nåt...Nej, bara lycka, kärlek & välgång. Och en Mateusskål! (fick en hel drös och jag är SÅÅÅÅ nöjd)

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Hanna

Hanna

17 februari 2009 22:02

Mateusserien är underbar! Jag har några stycken och jag älskar dem verkligen, hade tur att fynda några på en utförsäljning :)Annrs är de ju rätt dyra...tyvärr.

Förresten vad roligt att du gillade min blogg, du är varmt välkommen tillbaka!

http://hannasvardag.blogg.se

 
Bea

Bea

18 februari 2009 09:22

Underbara talrikar. De röda.

http://beatricer.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

18 februari 2009 20:50

Väldigt vackert! Och vilka färger!
Kramen

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
jessi

jessi

20 februari 2009 14:15

Jag älskar mateus o rice! Favoriter här hemma!
Tack för din fina kommentar i min blogg! Du har en härlig blogg själv, hit återkommer jag fler gånger!

http://www.lyckoljus.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rosalucia - 16 november 2014 20:57


    Gjorde sanslöst GOD chokladsås idag!!! 25g smör, 2msk sötströ(eller sukrin), 1 msk kakao, 1 tsk vaniljpulver, 1 dl grädde. Låt småkoka några minuter under omrörning. Lilltrollet hade ett lass vaniljglass till, jag fick bara lite glas...

Av rosalucia - 14 november 2014 16:01

  Fredag igen, tycker dagarna bara flyger iväg. Men fredag det gillas, fastän man alltid är hemma så är det nåt extra med fredag. Även om den ser ut som de flesta andra dagar, men ja kanske lite mera mysfaktor. Med fika framför tv:n å så, lit...

Av rosalucia - 12 november 2014 16:39

Ingen har spytt någe mer, det tackar vi för!!!    Lilltrollet  är fortfarande snuvig, men hellre det än magsjuka.   Idag blev det stekt rödspätta, kokta (frysta) grönsaker med smör på, röd paprika och vit dressing till middag. Lilla åt ko...

Av rosalucia - 11 november 2014 17:49

Va tusan, idag spydde till å med hunden...   I lördagskväll mådde äldsta dottern illa(hon bor inte hemma och hade inte ätit nåt som vi åt). På söndag var hon frisk. Söndagkväll spydde nästa dotter, även hon frisk dagen efter. Och igår så fick...

Av rosalucia - 9 november 2014 15:25

  Igår gjorde vi spenatsoppa, så himla god var den. Gjorde mycket så det räckte till lunch idag också, å kanske en matlåda till dottern i morrn(om det inte går åt under kvällen...).   1 gul lök, smör att fräsa löken i, 1 kg fryst hackad spen...

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Skapa flashcards