Alla inlägg under januari 2009

Av rosalucia - 17 januari 2009 13:45

Att städa på en lördag är definitivt ingen höjdare, men eftersom hela familjen varit i risigt skick så länge...fanns det till slut inget val.

Städa eller bli uppäten av dammråttor stora som katter..........

Nåja, nu är det gjort i allafall.

Och nu har vi en innebandymatch att se fram emot....ska bara fika lite innan vi drar iväg!!!! Det blir kul.


Kolla vilka smarta krokar, med små skålar att lägga allt viktigt i (som annars ligger överallt!!!!). Tyvärr kostar de 1395:-......vansinnigt.



Av rosalucia - 16 januari 2009 14:51

Äntligen är det fredag igen. Fredag känns lite mysigare än de andra dagarna. Det bara är så. Fredagsmys å så.

Alla mår också bättre, om än inte helt bra. Men någorlunda.

Nu ska lillan å jag koka eftermiddagste...innan det blir dags att ta itu med middagen.

Imorron skavi å titta på stortjejens innebandymatch, spännande!!!

På söndag ska maken och sonen på innebandysammandrag, ca 20 mil bort. Som tur är får laget åka buss dit. Sonen längtar, och har varit rädd att inte hinna bli frisk....men det är han ju, nästan.


Kolla vilken smart idé, Bygga bastu under trappan...


Av rosalucia - 15 januari 2009 12:12

Råkade ramla över några fina bilder som jag måste visa....

ett färgglatt kök....                                  ett fint flickrum....

             

en vacker hall!!!!                  

        

En mysigt bäddad flick-                En otroligt vacker golvbrunn med röd

säng.                                            mosaik.....

       

Men oj..hur kom bilderna på Vin Diesel hit...??? Å inte går de att radera heller....ojdå.



Av rosalucia - 15 januari 2009 11:11

Jag är tillbaka...

..men i en MYCKET långsammare och trögare version...(går det?), suck.

Får ingenting gjort. Överhuvudtaget.

Nu är bara lilltjejen å jag hemma.

De andra skulle prova att gå till skolan idag, se om det funkar. Eller om huvudvärken återkommer direkt. Vi får se, än har de inte kommit hem iallafall.

Lilltjejen börjar också vara rättså okej, men eftersom jag själv känner mej helt slut fastän jag nog börjar vara frisk, så antar jag att det känns likadant för henne..även om hon inte säger det.

Så jag behåller henne hemma från dagis veckan ut.

Kanske kan vi då få slut på det här snorandet!!!

Nu ser hon på video och äter bullar.

Vilket är helt okej, för hon åt kyckling och ris till frukost... (som vi hade kvar från middagen igår). Varför göra som alla andra...

Själv ska jag gå å sätta på kaffe, får kanske också en bulle...hm..(fast jag INTE åt kyckling till frukost)...

Nä, fy vad jag är trött på det här nu....förkylningsvirus..FÖRSVINN!!!!





Av rosalucia - 13 januari 2009 16:03

Livet börjar så sakta återvända...fy farao vilken flunsa!!!!

Halsont, huvudvärk och en fruktansvärd värk i kroppen...huuu....man fick en liten inblick om hur det är att leva med värk (som en del måste göra), å det var var inte roligt.

Alla är sjuka, utom äldsta tjejen. Maken är föstås på jobbet, vad annars, men frisk är han inte...

Har just upptäckt ett forum till, Facebook. Trodde att de mest var för ungdomar, men det är det ju inte - Utan faktiskt ett riktigt bra sätt att hålla kontakt med gamla vänner å annat löst folk...

Måste nog nästan rekomendera det åt er,  gå med i facebook.com och sök upp er gamla vänner o bekanta.

Nu måste jag vila ett tag igen, om jag ska orka laga nån mat...om det nu är nån som vill ha nåt?

Kan ju hoppas  inte....det kanske blir lite yoghurt bara.

Av rosalucia - 10 januari 2009 12:18

Har blivit däckad av influensan...återkommer

förhoppningsvis...

Av rosalucia - 9 januari 2009 17:00

För en vecka sen fick jag en utmaning av Titti http://skogshuldran.bloggagratis.se, och nu ska jag äntligen ta tag i den.

Den verkar ganska kul, tycker jag. För mej, i allafall.

För nu måste jag tänka efter lite....


UTMANINGEN består av följande:

6 favoritprogram

6 saker jag gjorde igår

6 favoritrestauranger

6 saker på min önskelista

6 personer att utmana


6 favoritprogram: 

*Navy CIS, *Cityakuten, *Glamour, *Vem dömer Amy?, *Vänner, *Greys anatomy


6 saker jag gjorde igår:

*Lyssnade på Cd-bok, *bloggade, *lagade mat, *hämtade tjejerna från träningen, *tvättade, *tittade på Glamour...


6 favoritrestauranger:

Har inte så många..men Thai- och Kinarestauranger i största allmänhet!!!


6 saker på min önskelista:

*En egen bärbar liten dator, *Pengar på banken, *Att få rita sitt eget hus, *Större bil, * Ett roligt jobb, *Nya kläder och skor!!!!

Detta var förstås bara de materiella önskningarna, sen önskar man ju förstås ALLTID att alla ens nära ska få behålla sin hälsa. Det är förstås det allra viktigaste.


6 personer att utmana:

*Alla de som tycker det här skulle vara kul att göra...ta chansen. Jag utmanar er.




Av rosalucia - 9 januari 2009 09:32

Brukar då och då gå in på butik Kreativs hemsida, bara för att titta på alla fantastiska kreationer.

Man blir GLAD bara av att se dem...likaså om man har förmånen att få titta in i deras Butik i Piteå.

Det är som att gå in i en dröm!!!!

Så upptäckte jag igår att de startat en webbutik!!! Wow.

Tyvärr har de plockat bort "galleriet" när de gjort om sin sida, så man får inte se lika mycket...å inte lika mycket av deras EGNA kreationer heller.

Men dessa är bara så härliga:

             

                                 

www.kreativ.se

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards