Alla inlägg under januari 2009

Av rosalucia - 23 januari 2009 09:08

Nu är det fredag igen...vissa veckor liksom bara försvinner!

Måste städa igen (fast vi städade i lördags...!! hmm), våra dammråttor går inte av för hackor...de blir stora som tennisbollar på bara nån dag.

 Konstigt att vovven har nån päls kvar överhuvudtaget, med tanke på hur stor del hundhår det är i dessa "bollar".............

Också den här maten...handla...vi måste ha råttor i kylskåpet, det är ständigt tomt!!!! Hmmm...

Men efter det är gjort blir det MYSfredag!!!!!

Sonen är hemma med huvudvärk (Igen?), så det ska hyras film och cocacola till kvällen (man blir lite undantagen från nyttigheterna när man är"sjuk"....)

och lite annat mys.

Jag har lilltjejen hemma också idag, inte för att hon är sjuk utan för att hon är så ARG...nu har det lugnat ner sig lite å hon tittar på barntv, 

men jag kunde ju inte skicka ett monster till dagis....tyckte jag.

Undrar när det här 3-års trotset slutar...

(när hon blir fyra???)




Av rosalucia - 22 januari 2009 12:57

Jag har fått en award av nini!! http://nini.bloggagratis.se


Å inte vilken award som helst utan denna:

               ¨~~~~~***~~~~~¨

"Denna award går till de bloggar som jag återkommer till med jämna mellanrum. För att de lämnar avtryck i mitt liv och intryck i mitt hjärta. För att jag känner personen bakom bloggen eller för att jag vill lära känna. För att jag blir inspirerad, för att jag känner med - eller för - personen. Eller bara för att bloggen är så himla rolig!

Awarden behöver inte delas ut till ett visst antal bloggar och det behöver inte följa med någon motivering. Man gör som man känner för helt enkelt. För det är det som är bloggandets kärna!

Det är bara att hämta!"

               ¨ ~~~~~~***~~~~~~¨

Det känns ju fantastiskt att ha lämnat spår efter sig hos nån annan, att en del av det man skriver gör skillnad på nåt sätt. Även om mycket är trams förstås, fast även det kan ju ha sin tjusning ibland.

Så TACK nini, jag blir jätteglad!!!!


Av rosalucia - 22 januari 2009 10:39

Har ni hört talas om Tvättnötter?

Det hade inte jag heller, förrän igår. Då dök det upp både här å där; så jag blev tvungen att kolla vad det egentligen var.

Indiska såpnötter, tvättnötter.

Som man använder istället för tvättmedel och som tydligen funkar lika bra!!

(Det är inte heller en "nöt", utan en sorts frukt, så det funkar även om man är nötallergiker.).

Supermiljövänligt utan kemikalier!!!!!!!!!!

Tvåleriet garanterar dessutom att inget barnarbete förekommer, utan att detta ger jobb åt kvinnorna i byn där där de plockas. De fraktas sen så miljövänligt det går, med båt till Sverige.

Man använder 5-8 nötter som man stoppar i en speciell tvättpåse (som kostar 5:-). De kan återanvändas tills de inte glänser längre, då byts de ut (eller bara de nötter som är "slut"byts ut).

En påse med 100g nötter kostar 25:-.

Läs mer på www.tvaleriet.se där det även står försäljningställen samt massor av information.

Man kan även beställa nötterna direkt från Tvåleriet.

Måste testas!!!!!

Av rosalucia - 20 januari 2009 13:40

Här snöar det så in i vassen idag!!! Åt alla håll på nåt sätt, eftersom man får in snön i munnen när man är ute...skumt.

Har varit en sväng på stan (barnbidragsdag ni vet!)och storhandlat mat och varit en sväng på bibblan.

Lånat ett gäng nya ljudböcker förstås, samt några kokböcker!!

Tänkte vi skulle få lite ny mat i huset...det är lätt att man snurrar runt på samma rätter hela tiden.

Det blir trist; både att laga och äta.

Tänkte förstås också att vi skulle bli ännu Nyttigare..igen!!!!

Vilket maken och tjejerna är helt med på, medan 12-årige sonen tycker att det är förfärligt onödigt!!

Han äter med yttersta tveksamhet det "gråa" rostbrödet med fibrer....

å inte utan protester, det måste ju tydligt framgå vad han anser om det här "nya" påfundet....

Vi försöker förklara hur mycket starkare och uthålligare han ska bli med bra mat; å hur mycket bättre han då ska bli på innebandyn(!!!).

Han tror inte ett dugg på idén...ännu.

Men vi får väl se hur det går.


Köpte också Sara Bergners "Saras kök", (har visst varit med i tv; i Saras kök(!) och bla i Toppform, men det visste inte jag), den verkar jättebra.

Fina färgglada bilder som gör att det ser jättegott ut!!

Också är hon ju näringsterapeut också. Kanske hjälper!

Av rosalucia - 20 januari 2009 09:55

Jag gillar kaffe. Speciellt på morronen.

Men ändå så smakar det faktiskt inte så gott som det luktar....

Finns det nån godare lukt (doft kanske man säger söderöver..?) än nybryggt kaffe..eller ännu godare, nymalda kaffebönor....

Mmmmm....

     

Av rosalucia - 19 januari 2009 16:36

Ett barnrum behöver inte vara så himla märkvärdigt,

för att vara mysigt.

Det behövs inga dyra möbler och designade grejer.

Det kan bli urmysigt bara med madrasser och gosiga kuddar!!!!

Med tyg kan man åstadkomma mycket...se själv.

bild från nätet.

Av rosalucia - 19 januari 2009 12:28

Har återupptäckt "betapet" igen. Det är verkligen kul, man fastnar totalt och tiden bara rinner iväg....

Vi började spela förra julen och sen vi höll på hela nätterna i flera veckor, maken och jag, så våra tonåringar var helt förundrade....eftersom vi brukar vara rätt trötta på kvällarna! Helt plötsligt var vi vakna när de kom hem på helgnätterna...de trodde vi var drogade, allra minst.

Sen glömdes det liksom bort.

Men i helgen har vi tagit några matcher igen, både mot varann (då gör man en inbjudning till ett "låst" spel, man måste förstås också ha en dator var då) och andra på nätet.

Och sen är man fast.

Till slut går ögonen i kors...

Men jag rekomenderar det å det varmaste..prova!!! www.betapet.se

Det är gratis att registrera sig och kostar ingenting.

           

Av rosalucia - 18 januari 2009 21:20

Jag gillar grönt. Nu.

Gjorde det inte förut, så jag inser att jag påverkats av reklamen (för nu finns det ju grönt i butiker o kataloger, det gjorde det ju inte så mycket förr). Likaså har jag kommit att gilla den där konstiga rödoranga färgen som kom för nåt år sen, fast jag egentligen avskyr orange.

Jag är en svart typ(när det gäller kläder); och är det färg så är det blått som brukar gälla. Alla nyanser, ändat till lila. Kanske mörkt barkbrunt och grått. Möjligen nåt mörkrött, mot vin.  Men thats it.

(Färgen kommer istället i inredning och porslin, inte på mej!!!)

Så det är kul med grönt nu!!!

          


   

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards