Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Hundskrället gör oss gaalna....

Av rosalucia - 28 januari 2009 17:28

Vår hund driver oss till vansinne!!!!!!!!!!!

Hon är en 9 månaders (jätte)valp av blandningen Bernersennen och Newfoundland, å verkar ha fått sina egenskaper (och utseende) nästan enbart från Bernersennen...som efter vad jag nu fått höra är den tjurigaste och envisaste av raser, medans Newfoundland är den lugna lufsen...! Hmmmm......

Å jag som tyckte jag läst på, så att vi skulle få en genomsnäll, barnsäker och lättsam hund!!! Jo, tjena...

 Visserligen är hon både snäll & barnsäker, men gör en ändå GAAALEN!! Anfaller både oss å andra VARJE gång man kommer in...av glädje, men det är ändå inte kul att bli överfallen.

Äter upp ALL mat som står framme, både från diskbänk o bord..även från ens tallrik om man lämnar den en sekund!!!

Hopplös att gå ut med, då hon drar å far omkring hela tiden; själv flyger man som en vante bakom....

Vi har kämpat i månader och kämpar fortfarande på med uppfostran, strypkoppel osv...men hon bryr sig inte ett enda dugg, annat än för stunden, å snart är måttet rågat!!

Då blir det BLOCKET...fan också.

SUCK.......

Vi skulle ha valt en pudel......................


 
 
Ingela

Ingela

28 januari 2009 18:49

Vet precis hur det känns... min hund snattade också mat en period. Nu gnäller och piper hon hela tiden (Whorsterblandning) natt som dag. Jag tar hellre din :) bara jag slipper gnället. Uppfostran kommer, hon är ung än...

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

28 januari 2009 20:14

Som jag förstått är det väl nu som är den värsta åldern när man bara MÅSTE vara helbestämd och sätta ned foten rejält... skitjobbigt kan jag tänka mig..//AH

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

28 januari 2009 21:09

Slyngelåldern ; ))))
Har du någon bild på henne ; ))

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

29 januari 2009 03:11

Ge inte upp! Det lägger sig! Hon är i den värsta åldern nu, sen ändrar dom beteende och blir oftast lika lugna som dom var vilda innan!
Men visst blir man hysteriskt trött!

Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Liz

Liz

29 januari 2009 08:20

Fy fan, jag blir svettig av att bara läsa. Det är inte lätt då man sedan har ett gäng med ungar som ska ha all ens uppmärksamhet...

http://www.lizwennberg.blogspot.com

 
Tant T

Tant T

29 januari 2009 09:12

Ge inte upp! Jag har en kompis som är sååå bra med dogs - kolla in hennes hundblogg: http://hundtraningen.blogspot.com/
...å hjälper inget annat så kan man kapa bollarna..då blir han som en mysig pensionär :)

http://www.tanttrapporterar.blogspot.com

 
Truddelutt

Truddelutt

29 januari 2009 09:40

Oj! Börjar tålamodet tryta så kan jag låna henne. :) Inte för att jag skulle kunna göra jobbet bättre än dig utan för att Bernersennen hör till min favorithund.

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

29 januari 2009 14:08

Alltså, det låter preciiiis som vår hund!
Han har lugnat ner sig nu, är tre och ett halvt, men jösses vad många gånger jag tänkte sälja honom...
Nu skulle jag ALDRIG göra det för han är helt enikelt en del av familjen och såna säljer man ju inte

http://nillaja

 
Klarabella

Klarabella

2 februari 2009 11:49

Neeeej! Ge inte upp! Byt till korv ellet nåt sånt gott när ni tränar. Har ni gått någon hundkurs? Där kan man få ganska många bra tips.

http://www.metrobloggen.se/klarabella72

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rosalucia - 16 november 2014 20:57


    Gjorde sanslöst GOD chokladsås idag!!! 25g smör, 2msk sötströ(eller sukrin), 1 msk kakao, 1 tsk vaniljpulver, 1 dl grädde. Låt småkoka några minuter under omrörning. Lilltrollet hade ett lass vaniljglass till, jag fick bara lite glas...

Av rosalucia - 14 november 2014 16:01

  Fredag igen, tycker dagarna bara flyger iväg. Men fredag det gillas, fastän man alltid är hemma så är det nåt extra med fredag. Även om den ser ut som de flesta andra dagar, men ja kanske lite mera mysfaktor. Med fika framför tv:n å så, lit...

Av rosalucia - 12 november 2014 16:39

Ingen har spytt någe mer, det tackar vi för!!!    Lilltrollet  är fortfarande snuvig, men hellre det än magsjuka.   Idag blev det stekt rödspätta, kokta (frysta) grönsaker med smör på, röd paprika och vit dressing till middag. Lilla åt ko...

Av rosalucia - 11 november 2014 17:49

Va tusan, idag spydde till å med hunden...   I lördagskväll mådde äldsta dottern illa(hon bor inte hemma och hade inte ätit nåt som vi åt). På söndag var hon frisk. Söndagkväll spydde nästa dotter, även hon frisk dagen efter. Och igår så fick...

Av rosalucia - 9 november 2014 15:25

  Igår gjorde vi spenatsoppa, så himla god var den. Gjorde mycket så det räckte till lunch idag också, å kanske en matlåda till dottern i morrn(om det inte går åt under kvällen...).   1 gul lök, smör att fräsa löken i, 1 kg fryst hackad spen...

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards