Alla inlägg den 28 januari 2009

Av rosalucia - 28 januari 2009 20:20

Jag är så grymt fikasugen!!!

...det är alltså nu det gäller, sanningens minut!!!

Nyttigt skulle det ju vara....

Å det kan jag ju säga, att inte var det det här jag var sugen på....

         

MEN, det är det som det ska bli.

Av rosalucia - 28 januari 2009 17:28

Vår hund driver oss till vansinne!!!!!!!!!!!

Hon är en 9 månaders (jätte)valp av blandningen Bernersennen och Newfoundland, å verkar ha fått sina egenskaper (och utseende) nästan enbart från Bernersennen...som efter vad jag nu fått höra är den tjurigaste och envisaste av raser, medans Newfoundland är den lugna lufsen...! Hmmmm......

Å jag som tyckte jag läst på, så att vi skulle få en genomsnäll, barnsäker och lättsam hund!!! Jo, tjena...

 Visserligen är hon både snäll & barnsäker, men gör en ändå GAAALEN!! Anfaller både oss å andra VARJE gång man kommer in...av glädje, men det är ändå inte kul att bli överfallen.

Äter upp ALL mat som står framme, både från diskbänk o bord..även från ens tallrik om man lämnar den en sekund!!!

Hopplös att gå ut med, då hon drar å far omkring hela tiden; själv flyger man som en vante bakom....

Vi har kämpat i månader och kämpar fortfarande på med uppfostran, strypkoppel osv...men hon bryr sig inte ett enda dugg, annat än för stunden, å snart är måttet rågat!!

Då blir det BLOCKET...fan också.

SUCK.......

Vi skulle ha valt en pudel......................


Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards