Alla inlägg den 23 januari 2009

Av rosalucia - 23 januari 2009 15:37

 

Jag verkligen älskar mina muminmuggar!!!!!

Men jag skulle inte ha nåt emot att ha några såna här stora fina koppar med fat (synd att de tar sån plats i skåpet), fast de är ju inte billiga förstås.

Så det får vara tillsvidare.

Jag kan riktigt känna hur goda de skulle vara att dricka varm choklad med vispgrädde ur!!!!

Av rosalucia - 23 januari 2009 09:25

 


Det kommer tyvärr inte att bli nåt nytt kök för oss, på mycket länge...(typ 20 år eller så..), för vi sparar ju till vår solresa!!!!!!!!

Men drömma kan man ju!

Och jag tror faktiskt att det är ett modernt kök som jag vill ha om det ska bli nytt!!! Praktiskt och lättstädat. Men väldigt gärna med vedspis/öppenspis i köket...fast det är väl modernt nu?!

Även om jag är väldigt svag för de platsbyggda 20-tals köken med "gå-in-i"-skafferier.... och serveringsgångar med höga smala skåp!(fast såna finns det inga bilder på, om man inte hittar några på mäklarsidorna förstås...)








Av rosalucia - 23 januari 2009 09:08

Nu är det fredag igen...vissa veckor liksom bara försvinner!

Måste städa igen (fast vi städade i lördags...!! hmm), våra dammråttor går inte av för hackor...de blir stora som tennisbollar på bara nån dag.

 Konstigt att vovven har nån päls kvar överhuvudtaget, med tanke på hur stor del hundhår det är i dessa "bollar".............

Också den här maten...handla...vi måste ha råttor i kylskåpet, det är ständigt tomt!!!! Hmmm...

Men efter det är gjort blir det MYSfredag!!!!!

Sonen är hemma med huvudvärk (Igen?), så det ska hyras film och cocacola till kvällen (man blir lite undantagen från nyttigheterna när man är"sjuk"....)

och lite annat mys.

Jag har lilltjejen hemma också idag, inte för att hon är sjuk utan för att hon är så ARG...nu har det lugnat ner sig lite å hon tittar på barntv, 

men jag kunde ju inte skicka ett monster till dagis....tyckte jag.

Undrar när det här 3-års trotset slutar...

(när hon blir fyra???)




Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards