Alla inlägg den 10 december 2008

Av rosalucia - 10 december 2008 18:42

Lucia2.jpg

Snart är det lucia. Igen.

Och vart sjutton är alla luciakläder???

Jag kommer ihåg att jag packade ner allting  i samma påse (luciaklänningar,stjärngosseklänning, röda band, strut, tomtegrejer...)

för att det skulle vara lätt att hitta alltihop!

Å joo, det blir det ju, om jag hittar påsen....men den måste vara i garaget, nånstans. Hoppas jag.

Vi har nog nästan kläder i alla storlekar nu..tomte o luciakläder, alltså.

Därför (antar jag?) ska sonen i år vara pepparkaksgubbe!!!!!!!!...puuh...

Nä, vi har inga pepparkakskläder (annat än en pepparkakspyjamas i storlek 74/80),

tror inte ens det finns att köpa i st 158?

Nu har han i allafall bestämt sig för att ha sin bruna luvtröja och ett par svarta byxor (kanske lite bränd kaka). Tack för det.

Som pricken över i har vi i eftermiddag färgat hans hår svart, då fick han en bränd topp också...

(fast färgningen var inte pga av lucia, utan för att han ville känna sig lite cool inför innebandycupen i  helgen, tror att önskningen gick i uppfyllelse).

MEN lilltjejen ska i allafall ha luciaklänning!!!! Om det sen blir med rött band å luciakrona, eller med glitter återstår att se.

Tror glittret vinner i år också!!!!

För det är fortfarande så att inget kan vara för glittrigt..(eller för rosa)

De stora tjejerna skippar luciatåget i år, för första gången.

Det känns ju lite konstigt. Ingen av dem är längre med i skolkören heller. Snyft...

Tiderna förändras, å vi med den.



Av rosalucia - 10 december 2008 14:56

Att bli sticksugen två veckor före jul är utomordentligt dålig timing....

      

   

Mössor, pulsvärmare/muddar, halsdukar och sjalar.....

ylle och linne....pärlor och broderi (det kan jag i o för sig inte, men det är fint!).

Jaaa..vi får se vad det kan bli...

    


Av rosalucia - 10 december 2008 09:18

 

Vilket häftigt bygge!! Allt i ett. Fast det kräver ju en hel del utrymme..och en händig person(!).

Det här tycker jag var ett urgulligt möblemang.

Det skulle jag gärna ha till lillans rum.

Och lampan med pärlor skulle hon älska.

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards