Alla inlägg under november 2008

Av rosalucia - 6 november 2008 11:23

Skulle vara spännande med en ny frisyr!!!!

En liten (stor) makeover...helt enkelt.

Har faktiskt gjort det en gång, fast det börjar vara rätt många år sen. Gått till frissan med långt hår, å bett om en makeover - gett henne fria händer (en frissa som jag aldrig träffat!).

Men då var jag också extremt less på mitt hår..å mej själv. Blev faktiskt jättenöjd den gången!!!

Vet inte om jag riktigt är redo för det igen..men...fundera kan man ju...

hittade några varianter...

Av rosalucia - 5 november 2008 17:34

Titta vilka underbara kläder; dessa är från Bohéme.

 

Och den här från Zirius design.

Det här gillar jag!!! Vill ha.

Av rosalucia - 5 november 2008 11:30

Mitt slumrande intresse för smycken vaknade igen efter att ha besökt hantverksmässan!!!!!!

Såg bla lampwork pärlor. Gjorda genom att smälta glas i olika färger. Hur roligt såg inte det ut!!!

Göra silversmycken vill jag också, å då verkar ju PMC, silverlera, det  enklaste. (Om man inte har tid&råd att utbilda sej till "riktig" silversmed...).

Och möjlighet att lära sej det här finns alltså i Norrbotten. Nära mej!! Helt otroligt, det hade jag ingen aning om.

Men det kostar förstås..som allt annat...men det blir nåt att längta efter.

Nu blir det till att spara pengar till en kurs....(och utlandsresan..hm..svettigt).

Kvinnan o konstnären som har dessa kurser heter René Blom och har egen ateljé, där hon också hyr ut ateljéplats.

Gå in på www.silverkonst.se och läs mer, å titta på bilderna!!!! (Vad jag förstod så fick man inte "plocka hem" bilderna, så jag vågade inte visa själv...)

Av rosalucia - 3 november 2008 11:39

Målning av stortjejens rum pågår; andra varvet....

Av rosalucia - 2 november 2008 16:01

Idag tog jag en av de stora tjejerna med mej och åkte på Hantverksmässan!!!!

Strosade runt, tittade och beundrade...så mycket fina saker. Och kreativa människor.

Det som intresserar mej absolut mest är smyckena ( i spännande material som sten, glas, keramik och silver),det sydda (i fantastiska färger o kombinationer) och alla vackra tryck (på pallar, skärbrädor osv.).

Sen fikade vi och titta på alla människor.

En kul dag!! 


Av rosalucia - 1 november 2008 18:00

Idag har vi inte hunnit med annat än slappa framför tv:n och vara på innebandymatch!!! (Våra tjejer vann!)

Trevlig dag!!

Nu ska den avslutas med en bra film å lite choklad....

Stortjejerna ska på fest..olika förstås!!

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards