Alla inlägg under november 2008

Av rosalucia - 12 november 2008 17:31

Nu har jag anmält mej till en Silverlerakurs steg  1.

Men det måste bli FLER anmälningar för att en till kurs ska starta före jul....är det ingen i Boden-området som Känner för att börja en kurs???

Ateljén ligger i  Skogså, 12 km från Boden (maila Abf i Boden isåfall, info.boden@abf.se). NU!!!!

 

Av rosalucia - 11 november 2008 13:35


Nu har jag surfat runt å kollat på Lampwork pärlor.

Ojj vad det finns möjligheter...

Här kommer några smakprov på vad man kan göra:



Av rosalucia - 10 november 2008 19:52

 Jag blev utmanad av http://malinmaskros.blogg.se för några dar sedan; ska försöka ta itu med det nu....


Så här funkar det:
* Länka till den som utmanat dig och sätt dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 stycken i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till de.

Låt de få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.


1. Jag har haft och kört motorcykel i mitt tidigare liv

 (dvs i min ungdom!). På den tiden man fortfarande var   lite cool...


 2. Jag älskar loppisar och second hand, chansen att        göra fynd gör mig euforisk...å att "göra om", och "möbla om"...(fast det har ni nog märkt!)


 3. Som liten ville jag bli hockeyproffs eller författare; bägge framstod då som lika möjliga...hm...


4. Började utbilda mej till fotograf en gång i tiden...men slutade (idiot!) och blev förskollärare istället...(stöön...)


5. Jag har bott och jobbat i Finland några år, i Helsingfors


6. Tycker att Navy CIS är bästa tv-serien.


7. Min dröm skulle vara att ha ateljé/verkstad hemma och göra smycken (i silver, glas och emalj), sy en del (i linne!!), rita mönster till tyger mm.


Jag tror många redan haft denna utmaning; så ni som nu blir utmanade avgör själva om ni vill...(nån kanske redan haft den också?).

De jag utmanar är

*Titti,  http://skogshuldran.bloggagratis.se

*MammaBlå, http://mammabla.bloggagratis.se

*Anna, http://lilla-anna.blogspot.com

*Annelie, http://annelieh.bloggagratis.se

*Agneta, http://agneta.bloggagratis.se

*Lea, http://leaslantliga.blogspot.com

*Fru Vims, http://fru-vims.blogspot.com

Av rosalucia - 10 november 2008 10:45

Regn och rusk...bläää!!

Slaskigt och lerigt och äckligt...hur kul är det att gå ut med hunden nu?? Inte alls, speciellt inte att komma in igen, med en blöt o smutsig stor lurv.

Hon gillar det inte själv heller! Tänkte vända om in när hon kände det kalla regnet...


Sen har jag "möblat" igen!!! Flyttat om nåra skåp och garderober. Lite tungt, men ändå enklare när man är själv, tycker jag.

Annars ska så många lägga sig i, med synpunkter på allt möjligt...synpunkter man inte bett om!!

Nu står skåpen där jag tänkte, återstår allt "grejs" som ska sorteras/kastas/hitta nya platser..allt det som samlats på skåpen förut..VART kommer allt ifrån??

Hela köksbordet är fullt av sånt nu....usch!!

Men det får ligga ett par timmar, blev tvärless på alltihop!!!! (Måste ändå bort innan middagstid, så det kommer inte att bli liggande. Därför bra att använda köksbordet; annars kan sånt lätt inträffa..att det bara ligger...länge...)



Av rosalucia - 9 november 2008 16:51

 

Grattis på Farsdag!!!! (Hoppas du läser det här...!!!)

Min pappa är den bästa, helt klart (även före han lovade betala min silverkurs!! fniss..).

Har alltid varit . Har alltid funnits där.

Älskar dej pappa!!!


Grattis till maken också; fast han är ju inte Min pappa (så honom får barnen blogga om!)

Iallafall har vi ätit Farsdagstårta. Kladdkaka med vispgrädde och hjortron. Mums!!! Och barnen har gett en present.

Nån farsdagsmiddag blir det dock inte...för fadern ska äta tonfisk! (pga av hastigt påkommen medelåldersinsikt om vikten...) och sen blir det karateträning!!

Och eftersom det är FarsDag, så tänkte vi att han får äta  det han vill idag...

Vi andra ska äta köttbullar & makaroner...det är inte det sämsta det heller!!!

Vi festar till det med CHOKLAD till filmen på tv ikväll istället ("Hemma bäst"; den såg kul ut); för då har han nog glömt det där med vikten...hmmmm...

 Nu ska jag gå ner i köket (spelhålan) å fixa till maten.

Det dånar av skratt där nere; maken och två av barnen (+ lillan!) spelar kort...

Undrar hur det ska gå.......

Vi har nämligen inte bara EN Världsmästare familjen...!!!!!


Av rosalucia - 8 november 2008 20:56

Innebandyn gick inget vidare idag...bara förluster, trots enorma kämpainsatser!!! Men å...hur kunde det gå till??

Det tog nån timme för dem att komma över, men nu är det glömt, å det "laddas" för fullt för nästa Cup om 2 veckor (mot samma lag). Dit de förmodligen också åker i tron att de är Bäst.....det är faktiskt helt enormt vilken självbevarelsedrift de har, killarna.

Nederlagen glöms nästan omedelbart, å så blickar man framåt...å de riktigt njuter av hur härliga segrarna kommer att kännas!!! Nästa gång.

För då vinner dom ju, såklart!!! Hmm...

Jaaa, hoppas kan man ju, att de får vinna nån match i allafall. Våra kämpande "världsmästare"!


Jahaja, ser att jag fått en utmaning...jag ska ta tag i det imorron, är lite trött nu..å seg i skallen..efter innebandyn!!!

Måste sova ett tag, innan det blir dags att hämta hem stortjejen från pojkvännen i stan.(!)...

Ja, vad åren gått. Hon var ju alldeles nyss liten. Men det är himla mysigt med stora tjejer också.

Dessutom är ju jag så lyckligt lottad att jag har både stora OCH små tjejer, SAMTIDIGT!!! (och en kille, inte  att förglömma). Det ÄR faktiskt häftigt!!!!!

Av rosalucia - 8 november 2008 09:19

Yiippiii!!!!!

Jag SKA få gå på silverkurs hos www.silverkonst.se ,

YES YES YES!!!!

Efter att ha insett att jag/vi inte har råd med nån kurs, och börjat förtränga tanken, så kommer ett mail från de underbara föräldrarna. De bjuder!!!! Va? TACK.

Jag kan börja, jag ska lära mej göra silversmycken....jag ska bli "designer"...hm...ja, nästan iallafall.

Nu finns det ingen hejd på fantasierna!!!

Och sen ska jag gå glaskursen...och sen...och sen...ja, ni fattar!!

Det ljusnar.


Idag är det innebandycup igen. Nu är det 12-årige sonens tur. Han har väntat hela veckan...det här är det absolut BÄSTA han vet!!! Alla kategorier.

2 kompisar dök upp här i GOD tid innan de skulle ge sig iväg, för att "ladda" upp.(!). Maken tog dem sen med till samlingen, han är en av tränarna.

Och nu är det snart dags för oss andra att gå dit också.

För att Hejjja fram dom!!

Fast det knappt behövs, vadå??

De är ju BÄST, nästan världsmästare....

Härligt med självförtroende!!!! (och när de förlorar har de förträngt det på 2 minuter...).

Det blir en spännande dag!


Av rosalucia - 6 november 2008 11:28

Eller tänk denna....

Skulle man bli coolast på föräldramötet, tror ni???

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Skapa flashcards