Alla inlägg under november 2008

Av rosalucia - 26 november 2008 18:57

Vilken vill Du ha?

Av rosalucia - 26 november 2008 17:25

Har hittat en sida/blogg eller vad man ska kalla det, där det finns massor av recept, veckomatsedlar mm för barnfamiljer!!!

Det är en mamma, Anette, som gjort den och ständigt uppdaterar med nytt.

Vilken skatt!! Hon borde få medalj!!!

Här är adressen www.barnfamilj.se

Av rosalucia - 26 november 2008 17:05

Det stormade fortfarande i morse, snön bara yrde...

ganska mysigt, förutom att vi försov oss!!

Allihop, fast vi skulle upp vid tre olika tider idag...hm..

Men alla hann! Stortjejen som brukar behöva "lite" tid på sig för sminkning å annat, hann klä på sig o springa till bussen på 6 min...måste vara rekord! Visserligen utan både frukost & smink, men ändå). Det här berättade hon i eftermiddags, för jag var inte heller vaken...

Nåväl, alla som skulle iväg hann.

Nu är båda stora tjejerna på träning, sonen hos kompisar och lillan har parkerat framför tv:n ett tag, med stor filt och tutte!! MYS.

Lugnt och stillsamt också. Ska passa på att brygga lite kaffe innan det blir dags att hämta från träningen.

Eller så kanske jag ringer maken och hör om han kan svänga förbi efter dom på vägen från jobbet...? Då kommer han sej också hem före halv sju(!).

Så får det bli.





Av rosalucia - 26 november 2008 15:02

Tänk om man fick ett sånt här julägg???

Av rosalucia - 25 november 2008 13:54

Ojj vad vi alla började längta efter lussebullar!!!!

Stora varma bullar med kall mjölk till!!!! Mmmm....

Känner att det kanske blir till att baka innan veckan är slut....

De här hade min mamma bakat före helgen, å de är redan slut också pga julmarknad. Rackarns att de bor så långt bort att vi inte hann smaka!!!!!

Av rosalucia - 25 november 2008 09:17

Å varför kommer inte bilderna bredvid varandra? 

De är bredvid varandra när jag trycker på "spara", å ändå ligger de  inte kvar.                                             
                 Varför????????????????????????????????

Hjälp mej nån.

Av rosalucia - 25 november 2008 09:05

Tisdag är en bra dag, då är det "hemma hos" sidor i tidningen. Inredningar och ideér. Riktig mysläsning.

Då går det åt extra mycket morronkaffe!!!

Tyvärr sitter sidorna  fast i tidningen, så man måste vänta på sin tur...hm...

...fattar inte att de inte har en bilaga istället!!!!

Nu har mellantjejen däckat; hon ligger fortfarande å sover..får se vem som blir nästa.

Maken som är värst förkyld kommer ALDRIG att stanna hemma, så han räknas inte. Han har säkert inte varit hemma från jobbet mer än två-tre ggr i livet..ena gången var han allvarligt sjuk och låg flera veckor på sjukhuset och de andra två ggr har det varit magsjuka....

Det finns nog inget annat som skulle stoppa honom, tror jag. Om han är knäpp? Ja, lite...(!)

Jag känner mej också lite förkyld, men mest på kvällen.


Här kommer ett par bilder på stortjejens nya rum och fondtapet...Men det är inte "stylat" ännu eller "möblat" färdigt...så det ska inte se ut sådär för övrigt. Men visst blev tapeten fin?!!

Av rosalucia - 24 november 2008 10:36

Jag har blivit utmanad av http://singo.bloggagratis.se

tll denna utmaning:

"Plocka fram den 6:e bilden i din bildsamling och berätta lite om den".

 Jaha, det skulle vara den här då, tror jag (fast jag vet inte om det med bildsamling menas i kameran , i album eller i bloggarkivet..men skitsamma)

Det är alltså min (ja, vår då) lilla Prinsessa, på väg till en innebandy Cup. Söt va?

Jag utmanar i min tur http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

http://mammabla.bloggagratis.se

och http://lucia.bloggagratis.se

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards