Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av rosalucia - 24 oktober 2008 09:59

Hade väntat flera veckor på att den skulle släppas i handeln, Anne Holts nya bok (som cd-bok då); 

1222 över havet.

Och nu har jag lyssnat klart, vilken besvikelse.

Den var både seg och ganska långtråkig med ett konstigt slut, dessutom.

Jag som tycker Anne Holt hört till de allra bästa deckarförfattarna....men man kan väl inte lyckas jämt, antar jag.

Och det är ju synd.

Av rosalucia - 24 oktober 2008 09:24

YES!!!!!

Lillungen är feberfri - och mår ganska bra!!!

Lite matt och ganska trött, av att inte ha ätit ordentligt på länge, men ändå.

En helg med mat och mycket sova, så är hon nog som NY igen!!!!

Tackar alla som brytt sig om henne (och mej), med goa kommentarer!


Idag började morronen inte bra!! 

När jag var ute en snabbsväng (i nattlinne, jacka o gummistövlar!) med vovven före morronkaffet (maken har varit/är på jobb i Kiruna sen igår, annars är ju det här hans jobb!) hittade hon ett ben (riktigt äckligt..) som jag med våld fick av henne innan vi gick in.

Hann inte mer än in, så öppnade hon dörren, tog benet å drog iväg.....Jävlar!

Vi bor nära skogen och vägen och busshållplatsen..å det var ju inte till skogen hon drog förstås, utan till busshållplatsen...å varje gång man närmade sig så sprang hon förstås iväg åt nåt annat håll. Jag o dottern gav upp efter ett tag; kom fram till att det skulle vara större risk att vi "jagade" ut henne framför bussar o bilar om vi fortsatte...så vi gick in och hoppades hon skulle följa efter...hm... det gjorde hon inte...

Så vaknade sonen; å han gick då bara ut å hämtade in henne..(?)..Tack!

Men just i det ögonblicket hade jag gärna sålt henne till vem som helst för en tia!!

Eller vridit nacken av henne(om jag orkat).....

JÄVLA hund!! (just nu är det inte "vovven"...)

Morrrrr..............


Dessutom, så SPÖregnar det!! Å mina lakan hänger ute....


MEN; lillan är iallafall nästan frisk!!!


Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards