Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av rosalucia - 23 oktober 2008 09:48

Borde nog bloggvila ett tag, tills vi är friska....

...eftersom febertoppar är det som cirkulerar i huvet mest just nu...å alltså blir det jag skriver mest om...

å hur kul är det på en skala?!!

Å andra sidan, så skriver jag ju inte för att det ska va kul för er..(jo ibland kanske), utan mest för att få ut en del ur huvet..så det inte blir för fullt..hm...för min egen skull alltså. Så jag skriver ändå.

Lilltjejen är något bättre idag, tror jag...hon har i allafall velat äta nåt. 3 kokta äggvitor (gulan är äcklig..) och ett halvt glas cocacola!!! Alltid nåt.

Igår hade jag stora problem att hålla tempen under 40 grader. Men i morse hade hon "bara" 38,6 och natten har varit okej.

Funderar om det kan vara urinvägsinfektion hon har...när hon har så hög feber ( ont i magen o svid i "rumpan") det kanske inte visar sig på Crp (för den var normal)?

Jag ringde å frågade en sköterska på VC igår, men hon hade ingen aning om vad Crp (snabbsänkan) egentligen visar...hm...

Finns det nån sköterska "därute" i cyperspace som vet?

Nåväl, vi väntar till imorron, annars uppsöker vi VC igen, för urinprov om inte annat.


För övrigt har dagen innehållit en del överraskningar! När vi (maken, lillan o jag) lite sent kom ner i morse så hade största storasyster redan gjort sig iordning och tagit bussen till skolan, andra stortjejen hade både varit ute med vovven och fyllt diskmaskinen...YES!!

(Sonen sov hos sin kompis (grannen), så han var inte hemma.)

Nu återstår alltså bara att få in rutin på att de ska sätta på kaffet å hämta tidningen också...fniss!!

Nä, ärligt talat var det nog en engångsföreteelse, men ändå..uppskattat!!


Och nu när jag nyss skulle sätta på mer kaffe.. så gjorde jag upptäckten att det INTE finns nåt vatten...vá..inget vatten!!!!!! Panik. Kollade alla kranar, men nej...

Måste vara fjärrvärmejobbarna som grävt av nåt rör..eller..varför är det avstängt..fattar ingenting..hur kan vi vara utan vatten??



Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Skapa flashcards