Alla inlägg under september 2008

Av rosalucia - 23 september 2008 15:31

Persilja efterlyste bild på det blå skåpet jag köpt på Myrorna för ett tag sen, här kommer det...

Tyvärr är det ju ofta belamrat med allehanda "viktiga" grejer,så det inte syns hur fint det är. Otroligt nog hade det exakt samma färtg som vår kökssoffa, fast det såg jag inte förrän jag kom hem.

Av rosalucia - 23 september 2008 15:12

Partyt var mycket lyckat, det var precis såå roligt som jag tänkte mej, (även om jag fortfarande dras med sviterna av "migrän-känningar"...sånt här triggar lätt igång min migrän, som ligger å lurar.). Största behållningen var en ny Vän, fantastiskt att man kan få det fortfarande...det känns väldigt kul. Bekanta har man ju en del, men just kompisar är svårare (när man är inflyttad, å inte har de där "gamla" kontakterna) att få som vuxen, speciellt när man mest är hemmavid. Så det är så himla fantastiskt när man känner det finns en "connection". Att man liksom passar varandra på nåt sätt, även om man inte är det minsta lika egentligen. (Det behöver man ju inte va heller, det är nåt annat som ska till. Nåt svårbeskrivet.) Jag är väldigt glad för det iallafall.

Sa jag att det var en "tema"-fest? Iallfall skulle man komma som en tv-personlighet eller stjärna av nåt slag....så jag bjuder på en bild av maken...han gjorde succé!! (eftersom han vanligtvis är en mycket prydlig typ i kostym eller golfkläder...

Av rosalucia - 18 september 2008 13:53

Jaha, nu har jag igen städat hur mycket som helst..varför har jag börjat "se" en massa som jag förut inte alls la märke till..det är ju skitjobbigt!! Hoppas det går över...för det här är inte alls jag. Brukar vara jättebra på att kliva över alla träningsväskor (och förtränga att det säkert ligger blöta handukar i dom..)och göra plats åt mej (makar bara undan grejerna, liksom) och min stora kaffekopp och en bok, kanske. Och sen inte ens tänka att jag "borde" plocka..!! Men nu SER jag helt plötsligt alla grejer..urk..det som kompisar o bekanta har sett hela tiden (alla "grejer"...överallt!!!), antar jag. Och med fyra barn och en hund OCH en make som just på det här området är nästan värre än barnen (sprider golfgrejer å skor omkring sej...), så BLIR det grejer...å,ja, jag är faktiskt inte ett dugg bättre själv. Det ska erkännas.

SÅ för att få tillbaka lugnet, hoppas jag det "går över"!!! Eller så blir det lugnt när allt är klart...hm???


Dagens städiver beror mest på att vi får "främmande" av mina föräldrar och deras (stora) vovve i eftermiddag och några dagar framåt (de bor  uppåt fjälltrakterna, en 30 mil sådär). Vill ju gärna att de ska tro att det brukar se ut så här hos oss......

Maken o jag ska på 40-års FEST på lördag, å det ska bli såå kul!!! Det är flera år sen vi var ute på nåt tillsammans, faktiskt. Vi har alltid haft krångligt med barnvakter, när alla "nära" bor så långt bort. Men nu har mamma o pappa lovat komma. Kalas!!  Det ska bli kul med ett riktigt partaj, speciellt när det är en "gammal" kompis som fyller!! (+ hennes man och en kompis, en "trippelfest" alltså).

Av rosalucia - 16 september 2008 14:15

Vadå rubrik? Man måste ju för sjutton vara påhittig för lyckas komma på nåt till den hela tiden...

Har varit på "lopps-fyndar-runda"..men det blev inte så mycket idag. Det brukar inte bli det, när man är ute för att just fynda. Fynden måste man liksom bara ramla över sådär. Men  en röd porslinsburk blev det, som nog ska bli till vispar å sånt på diskbänken..tror jag, vi får se. Fina burkar (eller var det kanske en kruka?) har många användningområden!! (Hursomhelst; nu har jag besparat dej "Persilja" en stadsrunda..inget att fynda på Myrorna idag!!).




Av rosalucia - 15 september 2008 19:07

Försökte fixa till bilderna i mina första inlägg..det funkade inget vidare ändå...hm..dessutom försvann ju kommentarerna..snyft..

så det ska man alltså inte göra, utan bara fortsätta framåt..

Av rosalucia - 15 september 2008 14:35

Det blev ingen städning idag! Drog en sväng på stan å köpte lite grejer, bla några bitar vaxduk till lilltjejens och sonens skrivbord. Det här är den lillas, blev ganska fint tycker jag (vilket det INTE var förut). Använde häftpistol. (Ett synnerligen användbart verktyg!!) Till sonen köpte jag svart med stora vita prickar. Snyggt. Inte för att han använder sitt bord annat än till att lasta tv-spel på..men ändå.

Av rosalucia - 15 september 2008 09:09

Gomorron...

...kanske bloggningen inte var nån god idé iallafall...för istället för att göra färdigt städningen så sitter jag här..hm...känner tyvärr att städivern börjar avta, å det bådar inte gott. Har väldigt svårt för att ta tag i det jag inte känner för...för då börjar jag alltid med nåt nytt "projekt" istället.

Å ärligt talat; städning är ju inte min grej egentligen (det vet ju ni som känner mej/oss), här brukar man få hoppa över skohögarna i hallen och försöka krafsa undan grejer från kökssoffan för att få plats...Förmodligen därför som maken oroligt undrade om jag börjat gå på droger efter att förvånat sett hur städningen/röjningen aldrig tog slut...(han har ALDRIG varit med om nåt liknande under våra tjugo år...),

Men nu känns det verkligen som om det gått över..synd, för jag var inte riktigt klar!!!!!!!!!!!!!!


Tack så mycket till er alla som lämnat kommentarer...tänk att nån ville läsa..det är så häftigt!!! Visserligen läser jag ju själv en massa bloggar med stort intresse, följer andras vardagsliv..men ändå..det är svårt att tro att nån ska vara intresserad av ens eget. Kul i allafall.

Har svårt att få till bilderna som jag vill, men jag lär mej väl...förhoppningsvis så småningom.

Av rosalucia - 14 september 2008 18:52

Tyghögarna som det inte verkar bli nåt av...men jag blir iallafall GLAD av att se dem när jag går förbi.

Porslinsskåpet gör mej också glad.       

Presentation


www.fotoakuten.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Vardagsbloggar, allmänt...

Inredningsbloggar, hantverk

Sybloggar

Mat & Bak bloggar

Kost, hälsa, träning...

Länkar

Sök i bloggen

Live traffic feed


Ovido - Quiz & Flashcards